tilbage

Land Rover Forum  

Index
47098: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (04-06-2007 19:10:40)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.81.15.232)
Hejsa

Nogen der har erfaring eller kendskab til om man kan få en 110" synet som en 90" ?

Er det bare at klippe den over og bruge en kasse fra en 90" (eller forkorte 110"'eren) ?

Selvfølgelig skal akslen også forkortes.

Men kan man få sådan et projekt godkendt i synshallen ?

/HH - #7797
Index
47100: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (04-06-2007 19:46:31) (svar på 47098)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.182)
Den går nok ikke.

Jeg har hørt om een, som har bobtailed en 110'er, men korte en ramme op til en 90" kræver, at bilen skal have en godkendelseserklæring.

Hvis du så også vil korte akslerne op, er du ude i noget, hvor du helt sikkert ikke kan bunde, medmindre du er meget dygtig...

Køb en 90".. den er lavet til lejligheden...
Index
47101: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (04-06-2007 20:01:06) (svar på 47098)
Flemming Blandford #5406, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.96.35)
Ellers kan man jo gøre som ham englænderen på Discovery i den udsendelse der hed " a 4x4 is born " Han tog en ramme fra en Range Rover med V8 motor og byggede en Defender karosse på.
Index
47102: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (04-06-2007 20:04:10) (svar på 47098)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.242)
Jeg ville nok hellere købe 2 90" for lidt af de penge det påtænkte projekt vil komme til at koste!!! :-)
mvh
Knud
Index
47103: sv: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (04-06-2007 20:35:47) (svar på 47102)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Der er ingen problemer med at forkorte en 110" - så'n rent teknisk.
MEN det der kommer ud af det er en helt ny bil årgang X.
Projektet skal enkeltstyksgodekendes i synhallen hvor bla. der skal laves spændingberegning på rammen, svejsninger skal dokumenteres med certifikat, der skal indhentes to typegodkendelser både på 90" og på 110" som skal sammenlignes, lægges sammen og dokumenteres.
Det kræver et par mapper i papirer og dokumenter og oceaner af tid til at rende fra den ene til den anden.
Konklusionen må være at det er noget man bare helt vildt ønsker sig og gerne vil arbejde for i sit ansigts fodsved, for at få igennem.
Beregnet timeløn ca. 2 gode 90" som Knud skriver og så er der nok også til et læs fedt ekstraudstyr..
Så, jo, det kan godt lade sig gøre, dog med lidt benarbejde.
Mvh
Kenneth Poulsen - der helst ikke vil virke alt for negativ.
Index
47144: sv: sv: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (05-06-2007 16:44:24) (svar på 47103)
Christian Kruse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.88.168)
Øhh, siden hvornår har det krævet certifikat at svejse en ramme på en 4-hjulstrækker???
Index
47114: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (05-06-2007 08:10:04) (svar på 47098)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.81.15.232)
Takker for jeres svar - og ideén er droppet.

Tænkte bare at det måske var hurtigt og sjovt lige at lave.

Men hvis ikke den kan synes bagefter er der ikke noget ved det.

Men det er da lidt sjovt at man godt må skære rammen over og sætte et rep-stykke på, det skal der da ikke dokumenteres noget med styrke osv. ved.

/HH
Index
47146: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (05-06-2007 16:47:26) (svar på 47098)
Christian KRuse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.88.168)
Hvad mener du med at korte akslerne op, du vil vel ikke lave sporviden mindre?
Index
47147: sv: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (05-06-2007 16:50:03) (svar på 47146)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.81.15.232)
Kardang-akslen skal da være lidt kortere.....
Index
47149: sv: sv: sv: Skære 110" over og lave den om til 90" ? (05-06-2007 17:21:49) (svar på 47147)
Christian Kruse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.88.168)
Mente nok det var du ville, men problemet er meget lille, hvis du korterden af så den bliver lige som en 90" så tager du bare en bagkadan fra en 90"er ellers er den lange kadan meget nem at lave kort, har lavet nogle stykker af dem.