tilbage

Land Rover Forum  

Index
47169: Har lige købt en serie 11A - flere spørgsmål (05-06-2007 22:47:04)
Anders Bach #7879, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.210.201)
Hej!

1)
Jeg har lige hentet en Serie 2a i England - gammel militærbil fra 1963. Det er en benzin 2225ccm. Jeg har et problem med at den ikke vil stå i tomgang. Sælger har lige monteret en ny karburator. Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
2)
Min nye bil er udstyret med den softtop den er blevet født med. Jeg synes den har et rigtig rustikt udseende og vil derfor gerne forsøge at bevare den - hvad kan man gøre for at forsøge at forlænge dens levetid?
3)
Bilen er udstyret med en oliekøler. Oliekøleren snurrer og larmer meget - specielt når den går i tomgang - hvad kan det skyldes og er det et problem ud over det er en værre larm?
4)
Chassiset er meget rustent på overfladen - men der er ingen tæring af betydning. Er der en fornuftig og relativ nem måde at rengøre chassiset på - og hvad skal jeg overfladebehandle chassiset med efter rengøring?

Mvh
En uerfaren Land Rover ejer.
Index
47182: sv: Har lige købt en serie 11A - flere spørgsmål (06-06-2007 09:23:08) (svar på 47169)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Hej Anders,

Prøv først lige søgefunktionen, ikke?

/tony
Index
47217: sv: sv: Har lige købt en serie 11A - flere spørgsmål (08-06-2007 00:08:50) (svar på 47182)
henrik lauritzen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.212.84.190)
Hej Anders

Velkommen til, selvom der fra tid til anden kan være nogle sure stødere på forum, der har fået det forkerte ben ud af sengen.

1. Det er sikkert bare tomgangen der skal justeres. Ved du hvilken karburator der er installeret? Weber, Zenith eller Stromberg? Det plejer at kunne læses på karburatoren.

2. Rengøring med almindeligt sæbevand, imprægneringsmiddel kan købes hos den lokale campinghandler

3. Pas

4. Rengøring med en damprenser eller alternativt højtryks-renser med masser af varmt vand + gerne grundrens eller affedtning.

Efterbehandling er der delte meninger om. Jeg sværger personligt til maling med por15 (www.por15.dk), men det er ikke et nemt job på en samlet land rover. Alternativet er at få den undervognsbehandlet med dinitrol eller tilsvarende anerkendte mærker.

Jeg har selv en serie IIa med klud og kan kun sige det er den perfekte tid på året du har købt den.

Men se at få beskyttet rammen i en fart. Det er land roverens akilles-hæl. Ruster den først igennem, så bliver det dyrt.

Held og lykke med nyanskaffelsen.

Mvh. Henrik