tilbage

Land Rover Forum  

Index
47581: def. varmblæser (17-06-2007 11:20:42)
Peder Kjer Jessen #7519, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.150.113.42)
min varmeblæser i min 110 ville igår ikke mere,selvfølgelig lige før jeg skulle til mini høvelte [se vejrudsigt for igår] brugte nok 10kg papir til at afdugge ruderne. men jeg skal have en ny blæser hvor får man sådan en til billig penge, hvis det er i england hvad hedder en blæser på englesk? er det svært at skifte en blæser mortor og hvordan gør man?? mens min blæser virkede endnu kunne jeg ikke få kold luft kun meget varm luft hvad kan det skyldes????

110 styrer
Peder kjer jessen
Index
47583: sv: def. varmblæser (17-06-2007 12:28:05) (svar på 47581)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Hej Peder,

Start med at kontrollere om kontakten(til højre for rattet, sammen med luftspjældet) fungerer, den kan godt brænde af. I den modsatte side(til venstre, ved døren) sidder spjældet for fod/rudeluft samt temperatur. Kontroller om armen ovenpå varmeapparatet (i højre side af motorrummet, helt oppe under forruden) bevæger sig når du skifter mellem varm og kold luft.

/tony
Index
47584: sv: sv: def. varmblæser (17-06-2007 13:17:51) (svar på 47583)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.212.122.178)
Du kan kontrollere om blæser motoren fungerer ved at skille multistikket ad der går fra blæseren til varmeapperatet, sætte strøm til det med en ledning inde fra f.eks. cigartænderen og høre og føle om blæseren kører rundt.

Dette multistik fisker du op fra hulrummet inde imellem varmeapperat og sideskærm helt oppe ved forruden.

Snurrer motoren lystigt når den får 12 V, så ligger problemet et andet sted. Følg Tonys anvisninger ovenfor for at fejlsøge yderligere i så fald.

Ender det med en udskiftning kan du købe en ny motor fra de sædvanlige reservedels pushere i UK og DK mv.

En butik i UK: (bladr ned til "Heater & Hoses" afsnittet)

http://www.famousfour.co.uk/new_parts/parts.php?veh=defender&sec=cool

Det er lidt bøvlet at skifte motoren, medmindre du har hypermobile led i armene ;-) Den sidder fast med 5 stk. 8 mm møtrikker, som skal løsnes og sættes på plads igen uden at du kan se hvad du laver. Samtidigt er der lige knapt plads til at få motor med påmonteret mølle ind og ud omme bag blæseren. Det lykkedes dog på en times tid for mig selv.

Jeg kan se du er fra samme region som jeg. Så hvis du vil have hjælp kan vi nok finde ud af at mødes.
Index
47599: sv: def. varmblæser (17-06-2007 22:08:26) (svar på 47581)
Jes Lundberg-Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.68.203)
Hej
Jeg har skiftet kullene den kører stadig,da den begyndte at drille, tog jeg dækslet af og kunne starte motoren når der var strøm på ved at dreje den rundt, dette gjorde jeg i flere måneder indtil jeg fik fat i nogle kul jeg kunne file til.
Dette gælder selvfølgelig kun hvis det er kullene der er færdige.