tilbage

Land Rover Forum  

Index
48205: Lumenition og 3.5 EFI (01-07-2007 17:27:56)
Peter Maigaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.226.210.202)
Jeg har fået fingre i en strømfordeler med Luminition, samt tilhørende tændmodul (PMA50), og er i tvitl om hvordan jeg får givet signal til indsprøjtnings-systemet fra Lumenition modulet.
Fra mit eksisterende tændingsanlæg går der en hvid/sort ledning fra kassen under tændspolen til ECU'en, som trigger indsprøjtnings-systemet. I workshop manualen står der : "The signal to inject comes from the ignition
distributor reluctor as shown fig.2.4. Only four of
the reluctor gaps are used to signal 'inject'; the ECU
ignores every other signal. Voltage should fluctuate between 6 and 9 volts".

I det eksisterende system starter det hvid/sorte signal ved tændmodulet, går til en hvid dims (rød pil på billede), omkring en lille rund tingest (grøn pil på billede), og kommer så ud af kassen og videre til ECU'en.

Spm'et er så : Hvordan får jeg givet tilsvarede signal til ECU'en med Lumenition systemet, skal jeg evt genbruge nogle af komponenterne fra kassen under tændspolen ?

Link til billede :
www.maigaard.com/billeder/RR
For at se billedet er du nødt til at logge ind. Login og password er begge "visitor". Som ikke-medlem kan jeg desværre ikke vedhæfte billedet direkte her.

Mvh Peter
Ex-DLRK #5894, nu SLRK
Index
48206: sv: Lumenition og 3.5 EFI (01-07-2007 18:09:56) (svar på 48205)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Nu kender jeg ikke det omtalte system....

MEN jeg har engang fået ødelagt en hel ferie pga af et Luminition - system. Systemet blokerede fuldstændig for ALLE signaler i bilen. så der var overhovedet INTET der virkede i bilen. ADAC kom for at hente den i et parkeringsanlæg i Berlin - De vidste ikke rigtigt hvad de gjorde - og ville bestemt ikke lytte til andre - hvilket bevirkede at de trak bilens forramme (Citroen CX GTI) skæv og nærmest rev forskærmene af.... Derfor ALDRIG mere Luminition til mig.... Åh bare tanken......

Held og lykke!!!

Er du flyttet hinsidan??
Index
48208: sv: sv: Lumenition og 3.5 EFI (01-07-2007 18:40:14) (svar på 48206)
Peter Maigaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.226.210.202)
Ja, jeg har boet i Sverige i nogle år, men deltager i Region Nordsjælland's arrangementer engang imellem.
Lyder jo ikke så lovende med dine oplevelser, men mon ikke nogle kloge hoveder har prøvet det her før mig, og kan dele af sine erfaringer ?

Peter
Index
48643: sv: sv: sv: Lumenition og 3.5 EFI (13-07-2007 09:32:27) (svar på 48208)
Peter Maigaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.226.210.202)
Her er løsningen så, hvis nogle andre skulle få samme ide :

Man beholder den 6.8 kOhm's modstand som sidder i kassen under tændspolen, signalet til ECU'en skal stadig gå gennen den. Resten af komponenterne i kassen er der ikke brug for. Derudover duer det ikke med en "electronic" tændspole med lav modstand, Lumenition systemet vil have en standard spole med ca 3 Ohms modstand.

Mvh Peter