tilbage

Land Rover Forum  

Index
49355: Den nye Defender - hvem har købt (03-08-2007 14:48:26)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej LR venner
Jeg er blot nysgerrig fra at høre fra medlemmer der har købt den nye Defender. Hvordan er den, hvad har i købt, er den meget forskellig fra den forrige og hvad er jeres erfaringer?
Jeg drømmer om en sort 110 van 5 dørs - men det er en anden historie.

Vink og blink
Index
49360: sv: Den nye Defender - hvem har købt (03-08-2007 16:17:59) (svar på 49355)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)
Jeg har kørt 2000 km i min MY07 Defender 110.

Bilen er blevet en helt anden på landevej. Meget mere bil og vesentlig mindre traktor. Ved 120-130 i sjette gear er omdrejningerne/støjnivået meget acceptabelt.

Personlig savner jeg TD5 lyden, disharmonien fra de 5 cylindre. Men selv om den nye Ford-motor lyder "skrækkelig", kører den meget godt. Ny Throttle Control og Anti-Stall funktionen er suverænt, både i det daglige, og i tærrenet. Gearbox og motor er meget godt matchet.

Det nye interiør er helt OK, og det nye varmeapparat / aircondition fungerer meget godt. Endelig! Benpladsen for de med lange stænger er ikke så god, men jeg er 190 og kan lige være der.

Byggekvalitet og finish er under enhver kritik, som på tidligere årgange. Går en bilen efter i sømmerne, bliver listen meget lang....... dårlige samlinger, skæve nitter, sjusk og mangel på kvalitetskontroll.

Måske bringer den nye Defender flere købere i butiken? Den er blevet mere civiliceret og en god del nemmere at leve med i det daglige, og dermed et mulig valg også for de der ikke er totalt hard core.

Vi glæder os til den næste tur.



Morten


Index
49390: sv: sv: Den nye Defender - hvem har købt (04-08-2007 18:59:06) (svar på 49360)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.107.66)
Hej Søren.

Min kærestes lillebror arbejder på en stor fårebesætning ved Holstebro. De får deres nye 130" en af de nærmeste uger. Og gæt hvem der skal sparke dæk til de gløder. Jeg glæææææææder mig...

God weekend

Jens Jagd
Index
49631: sv: sv: sv: Den nye Defender - hvem har købt (09-08-2007 11:41:34) (svar på 49390)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Tak for feedback Jens og Morten. Havde egentlig troet der var flere nye Def. blandt os - men det kan være jeg kan skrive igen om et par måneder. PT er man jo nærmest dum hvis man betaler mere end 30 % afgift på sådan en Defender - selvom en van model er lige mig. Men 50 K oveni er for meget. En 110 Adventure er heller ikke værst. Og små 400 K med udstyr er jo ingenting!!!

Mu(n)dret hilsen
Index
49721: sv: sv: Den nye Defender - hvem har købt (10-08-2007 22:15:02) (svar på 49360)
Martin Kremmer #6709, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.224.120.118)
Min nye 90" har netop rundet 1700km, og kører som en drøm...næsten! Lad mig starte med at sige, at jeg tilbage i 2003-2005 kørte kørte Disco2 fra 97, og fik dengang lært mig en del om hvor mange fornøjelige timer man kan have med sin LR - ikke mindst i garagen (smiley). Efter at ha' boet i Malmø i snart 2 1/2 år, og efterhånen er kommet over det danske "Audi-syndrom", fik jeg igen stor længsel efter den afslappende kørestil en min gamle LR, og savnede i den grad at få mudder på dækkene. Jeg bestilte derfor en ny Defender 90" SW (på svensk plader selvfølgelig) og fik den leveret for snart 3 uger siden. Jeg havde sat mine forventninger til komfort og kørsel på et absolut minimun for ikke at blive skuffet, og må sige at jeg blev meget positivt overrasket over den første køretur. Bilen er efter min mening fuldt på højde med min gamle Disco når det kommer til landevejs/motorvejskørsel og komfort...faktisk en smule bedre! Det eneste tidspunkt hvor komforten ikke er i top, er når der er kraftig vind hen over Øresundsbroen, og man tror at bilen er ved at blive testet i en vindtunnel. Ved normal vind og ved 130 km/t er der ingen problemer. Hvad angår finish, så er jeg enig med Morten...det er under alt kritik....men det kommer ikke just bag på mig (smiley)

Når jeg skriver at bilen "næsten" kører som en drøm, så er det fordi, at der kommer en del lyde fra gearkassen når bilen triller i frigear, hvilket gør mig en smule utryg. Ved accelration og brug af motorbremse er der ingenting, men når jeg triller hen mod et rødt lys med koblingen nede, og bilen enten er i frigear eller i gear, så er der en underlig bankene lyd som er i takt med hjulenes omdrejning....hmmm.

Morten: Har du oplevet de samme lyde fra din bil, eller skal den Defender gearkasse anno 2007 bare lyde sådan?

Under alle omstændigheder så smutter jeg forbi værkstedet på tirsdag og får dem til at lytte på det.

Hvordan bilen er i terrænget kan jeg ikke sige endnu, men det varer ikke længe før jeg skal afsted...kunne desværre ikke deltage i Høvelte i denne weekend... men skal 14 dage til Wales og køre en del af de mere krævende greenlanes i bjergene omkring Snowdonia om 2 uger...hvis ellers ikke bilen skal have en ny gearkasse først!

Vedlagt er et billed af bilen...er dog ikke helt færdig med at klargøre den til ferien... mangler at monterer mit spil.


Med LR-hilsen
Martin #6709

Index
49943: sv: sv: sv: Den nye Defender - hvem har købt (15-08-2007 16:37:57) (svar på 49721)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)
Hej Martin

Jeg har nu været en tur til Italien med min, og har lige rundet 5000 km. Bilen kører som en drøm, på langtur er den sådan en forbedring sammenlignet med TD5´eren. 130 km/t på små 3000 omdrejninger er bare sagen.

Lyden fra gearboxen har jeg også "fundet", og jeg har også fået den identificeret: Det er håndbræmsen der hænger en smule – måske er den justeret en smule for tight. Du skal bare "lirke" en smule med håndbræmsen, så forsvinner (u-) lyden.

En nyhedsopdatering for de der tror den nye Defender mangler karakter:
Heller ikke denne gang, er det lykkedes at producere en bil som holder regnet ude. I kraftigt regn og motorvejhastighed, drypper der godt og grundigt – særlig på passagersiden.

Forhandler Glad har kigget på den dårlig matchende dør, og vil selvfølgelig udbedre den. I næste uger kommer en tagbagagebærer og tagteltet tilbage på plads – så ruller vi videre på nye eventyr. Vi sees!

Morten B