tilbage

Land Rover Forum  

Index
50415: olje igen (26-08-2007 20:51:44)
Tomas Kjær #7894, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.18.22)
Så var dagen kommet hvor 88" er så langt at jeg skulle skifte oljen inden syn en herlig fornemelse og lang hend af vejen gik d nu godt nok forest og bageste dif klokke fik hver 2 litter af den gode jeg fig anbefalet i et af mine tidliger spørsmål og op til overløbs skrugen også god nok
men så opstod spørsmålet jeg kan finde aftapnongen på de 2 gearboxe og også godt nok overløbs huldet men hvor ghøælder man det i hende??? overløbs hulderne er jo meget små??? håber en kan give mig et godt svar på det

andet lille problem her kommer et sitat fra et tidliger svar "Den store forkromede drejeklokke (swirwelhouse) ved forhjulene, kontrolleres på bagsiden af den yderste del, en firkantet prop tages ud og der fyldes op med 80/90W gearolie til det løber ud.
Forhjullejerne er smurt igennem drejeklokken"
jeg kan ikke finde noget der har med olje at gøre på mine drege klokker derimod er der smørenippel på dem bække og der er højtryks smurt en enorm mængte ´fet ind i dem og det ser rigtigt ud kan det være min 88" ikke bruger olje der men fedt???

mit 3 lille spørsmål har ikke noget med smøremidler at gøre så det ligger jeg i en anden tråd

jeg er bare spændt på det syn

Tomas
Index
50439: sv: olje igen (27-08-2007 16:55:57) (svar på 50415)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Hej Tomas,

Oliepåfyldshullerne er de samme som overløbshullerne(niveauhuller), så du skal bruge en slange og en form for pumpe. Det kan sagtens ske at der er blevet brugt fedt i dine styrebolthuse(swivel-house). Du skal bare fortsætte med at bruge fedt så.

/tony