tilbage

Land Rover Forum  

Index
50667: 20.000 km Serviceeftersyn - afvigelse (03-09-2007 19:02:14)
Heidi rossing (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.110.221)
Hej - er der mon en der ved hvor mange kilometer man må være fra de 20.000 km for at servicet er gyldigt? Jeg tror jeg kommer til at ligge omkring 19.500 km ved 20.000 km eftersynet - er det et problem?

mange tak for jeres altid hurtige svar
Index
50668: sv: 20.000 km Serviceeftersyn - afvigelse (03-09-2007 19:19:22) (svar på 50667)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej Heidi

Det er overhovedet ikke noget problem.
Jeg har selv med vores bil nr 2 (Saab) kørt 3700 km over serviceintervallet og det var ikke noget problem

Kør du trygt til service

Mlrh

Peter Toft
Index
50734: Generelt vedr. afvigelser ved Serviceeftersyn - kilometertal (05-09-2007 17:55:33) (svar på 50668)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Heidi - og andre LR-fæller!

Der arbejdes generelt med en regel på op til 10% i branchen - ikke rabat på værkstedsregningen! - men vedr. en "acceptabel" grænse for meget fører/bruger af bilen må afvige fra, det af fabrikken indikerede kilometertal for, hvornår køretøjet skal serviceres.

Denne grænse er vigtig at holde sig for øje, specielt for køretøjer, der stadig er under garanti! - Det være sig uanset om der er tale om fabriksgaranti (3 år) eller brugtvognsgaranti.

Du omtaler et serviceeftersyn (20.000 km) altså kan du få foretaget serviceeftersynet op til 2.000 km. før eller efter det angivede kilometertal. De maksimalt 10% gælder selfølgelig kun ud for intervallet.

Nogle prøver at "spare et service" ved at køre over kilometertallet - men serviceindikatoren stilles næsten altid frem til det "rigtige" tal (20,40,60 etc).

Service er vigtig for bilen uanset om den er by eller gammel- og i sidste ende kundens tegnebog - småfejl, slidtage m.m der opdages i tide betyder at man undgår unødige værkstedsbesøg eller reperationer, men værkstedet har (forhåbentlig) tilfredse kunder.