tilbage

Land Rover Forum  

Index
50627: Motor med ekstremt olieforbrug (02-09-2007 19:46:53)
Richo Jensen #7526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.214.238)
Efter at have fået nyt topstykke m. ventiler, lejer mv. isat hos et autoriseret værksted og 28.000 kr fattigere, kører min LR 90" årg. 1985 med 2,5 diesel motor derudad, men brugte efter 5 dage 4 liter motorolie. Den er ikke utæt i bunden.Den oser ikke usædvanligt, men noget må der være galt. Har nogen prøvet noget tilsvarende eller har I et godt råd som jeg kan bringe med til værkstedet!!!

mvh

Richo, Græsted
# 7526
Index
50628: sv: Motor med ekstremt olieforbrug (02-09-2007 20:58:37) (svar på 50627)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.102.241)
Den er så klassisk, så det næsten gør ondt.
At ordne ventiler på en slidt motor, fører med usvigelig sikkerhed et dramatisk olieforbrug med sig.
Nye stempelringe kan muligvis løse det værste kval.
Det skal dog følges op med nye lejer, hvis ellers krummeren er nogenlunde, ellers banker lejerne ud.

mvh
Knud, der til hud- og kønsløshed har været alle de der kvaler igennem for mange år siden!
Index
50629: sv: sv: Motor med ekstremt olieforbrug (02-09-2007 21:09:48) (svar på 50628)
Richo Jensen #7526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.214.238)
Hej Knud
Tak for et hurtigt svar. Det er nogle dystre udsigter kan jeg fornemme. Det burde værkstedet da have forudset?
Hvad er det du mener med krumtapakslen - jeg er ikke så hjemmevandt i motorlære?

mvh

Richo #7526, tlf. 20400694
Index
50631: sv: sv: sv: Motor med ekstremt olieforbrug (02-09-2007 21:20:46) (svar på 50629)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.3.126)
Hej Richo.

Hvis værkstedet har haft toppen af din motor uden at kigge bare det mindste ned i cylindrene (stempler, ringe og vægge), bør de, efter min ringe mening, snarest muligt gå på efterløn.

Jeg synes at du skal kontakte firmaet og få en alvorlig snak med dem. Godt nok har de måske kun udført det arbejde de har fået besked på (?), men de har i så fald ikke vejledt dig ordentligt. Det er ikke godt nok.

Jeg håber at du får løst problemet hurtigst muligt, så du kan komme ud og rulle igen.

Mvh. Jens Jagd

Index
50632: sv: sv: sv: sv: Motor med ekstremt olieforbrug (02-09-2007 22:10:50) (svar på 50631)
Richo Jensen #7526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.214.238)
Tak Jens

Jo efter at værkstedet havde min LR inde i 8 uger - og kun arbejdede 18 timer på den, så er jeg noget fustreret og lidt betænksom ved at indlevere den igen - men jeg har ikke rigtigt noget valg. Tak for opbakningen

mvh

Richo Jensen, Græsted
# 7526
Index
50635: sv: sv: sv: sv: sv: Motor med ekstremt olieforbrug (03-09-2007 07:54:03) (svar på 50632)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.3.126)
Hej igen.

Det kan jeg da godt forstå. Er det et LR-værksted eller et almindeligt værksted? 18 timer på 8 uger...tsk tsk... Det er vist det man kalder en ekstensiv arbejdsindsats.

Smid din LR med motor i hovedet på dem og brok dig så dækkene gløder. Det synes jeg at du er i din gode ret til :-)

Opbakning og hjælp. Det trænger man sommetider til med vores gamle og nye biler.

Hilsen Jens
Index
50636: sv: sv: sv: Motor med ekstremt olieforbrug (03-09-2007 08:07:50) (svar på 50629)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.102.241)
Hvis du får effektive olieringe og stempelringe eller nye stempler i dine cylindre, vil kompressionen sammen med de tætte ventiler stige og der vil komme en mere effektiv forbrænding med deraf følgende større tryk på lejerne.
Derfor bør man måle sin krumtap og se på de gamle lejer før man besluttet, hvad der skal ske.

Er de gamle hoved- og plejllejer meget ødelagte og krummeren viser tegn på rivninger og man kan måle ovalitet på sølerne, er der ikke megen grund til at tro på et fortsat liv.

Jeg har lige været med til turen på en 2,25 ltr. benzin med ca. 300.000 km på klokken.
Der var en del slidkant i cylindrene. Når man sætter nye stempelringe i sådanne cylindre, må man kalkulere med lidt stempelstøj, især når motoren er kold.
De gamle lejer så nærmest ubrugte ud og krummeren var fuldstændig rund på sølerne som slet ikke bar præg af de mange kilometer. På den måde kunne jeg forsvarligt lade motoren blive in situa, men hvis det er en motor, der skal køre 50.000 km årligt i fremtiden, er det ikke måden at gøre det på.

mvh
Knud
Index
50735: sv: sv: sv: sv: Motor med ekstremt olieforbrug (05-09-2007 18:03:09) (svar på 50636)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Richo,

DET MÅ VÆRE ET KØBENHAVNERVÆRKSTED!!!

jeg troede det var løgn, men sandheden er oftest giftig!!!

Jeg istemmer Jens Jagd!!! BROK DIG HØJLYDT - på en diplomatisk måde velsagtens! Magen til makværk skal man heldigvis lede længe efter!

Held og lykke - lad os høre udfaldet!