tilbage

Land Rover Forum  

Index
53860: Afkoblet (10-11-2007 19:24:20)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.158.216)
Skulle lige renovere koblings hovedcylinderen, bestilte
stumper hos MECA (de flinke fyre) kastede et blik i værk-
stedshåndbogen - det så da overkommeligt ud. Jo god morgen
har savet et odentlig hak i skærmen ( må til at få en dørk-plade på) fjernet mudderskærmen, løsnet det halve af yder- skærmen, aftaget bremse cylinderen og afskruet hele pedal- konsollen. Under processen er det lykkes mig at hærge kob-
lingsrøret, det fulgte med omløberen rundt og lignede en
proptrækker. Bestilte et nyt hos MECA (de flinke fyre), og skulle til at installere det, da det gik op for mig i al sin gru: jeg skal da vist have afmonteret både rat og bremseforstærker, for at komme til der oppe under topedo- en. De pågældende sider mangler i mim manual (løsblad system). Er der nogle af de oplyste læsere af denne klumme, der har prøvet dette? Evt med større held end undertegnede. I så fald hører jeg gerne guldkornene klir-
re ned i min tiggerskål. 88´er benzin 1975
Index
53886: sv: Afkoblet (11-11-2007 18:48:59) (svar på 53860)
Orla Vad #1565, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.205.114)
Det var da den rene vandalisme at skære i skærmen. Ifølge værkstedsmanualen, skal man afmontere motorhjælmen. Afmontere stænkpladen og løsne skærmen hvor den er påskruet torpedoen. Derefter afmonterer man hydraulik røret og derefter selve pedalkonsollet. Man kan nu liste og dreje konsollet op uden ydeligere adskillelse.
Jeg vil dog påstå at det er mulig at afmontere selve hovedcylinderen uden at vandalisere eller afmontere hverken skærm eller pedalkonsol. Det kræver dog nogen tålmodighed, så det er enklest af følge manualen.
Index
53887: sv: sv: Afkoblet (11-11-2007 18:58:51) (svar på 53886)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Jeg tror altså at du har gjort det mere besværligt for dig selv, end at du har behøves!
Mon ikke det er det nemmeste bare at pille skærmen/inderskærm af? Så er der jo massere af plads! Hvorfor ikke købe en ny hovedcylinder, den koster altså ikke alverdens og så er du sikker på at det virker, når du har fået samlet bilen igen. det er så trist at skal lave en ommer`.

mvh.
Rasmus
Index
53889: sv: Afkoblet (11-11-2007 19:03:29) (svar på 53860)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Åh ja, glemte at sige,- at hvis du kigger på konsolet hvorpå at hovedcylinderen er påmonteret. På siden er der vist nok en rund plast afdækning, afmontere denne og bolten mellem pedal og stempel er nu synlig. Tror at jeg husker rigtigt?

mvh.
Rasmus
Index
53904: sv: sv: Afkoblet (11-11-2007 19:58:14) (svar på 53889)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.158.216)
ja den manual! den viser altså ikke at cylinderen også er
fastgjort med en bolt nedenunder. Den kan man ikke komme
til uden at fjerne konsollen først. Med hensyn til vanda-
lisme, ja det er det nok; men det har nu altid irriteret
mig, at påfyldningsdækslet er så svært tilgængeligt.
Så man kan vel sige den er blevt individualiseret til min
brug. Desuden har jeg fået en dejlig dørkplade som bare
lige skal tilpasses, så kan selv en purist ikke se noget.
Børge