tilbage

Land Rover Forum  

Index
54850: Juletræslys i bilen (29-11-2007 20:05:01)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
110" '97 300Tdi

Her i forgårs fik jeg repareret stikket til varmeblæseren, der var ret ringe efterhånden. Efter udskiftningen af stikket i motorrummet kørte blæseren pludseligt som ny, men så igår da jeg var ude at køre skete der pludselig noget interessant:
Lampen til bagrudevarmeren begyndte at lyse, viskerne satte igang, blæseren stoppede og radioen døde. Jeg pillede lidt rundt, og efter at have slukket alt elektrisk og tændt igen, virkede det hele fint igen. Men så fem minutter senere skete det samme igen, og ydermere kom der lys i indikatorlamperne for afvisersignal og fjernlys.

Jeg har udskiftet bundstykket i tændingslåsen, men det har ikke hjulpet. Umiddelbart vil jeg sige at det er stelforbindelser der driller, men hvor sidder de der har med instrumenterne at gøre?

Nogle gode forslag?

/tony


/tony
Index
54911: sv: Juletræslys i bilen (30-11-2007 20:19:06) (svar på 54850)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Jeg fandt fejlen.
Tilsyneladende er blæsermotoren med "svævende plus", når tændingen er slået til, dvs. at det er dens stelforbindelse man afbryder, tilslutter, eller sender gennem en modstand med kontakte på instrumentbrættet. Så det var den sorte ledning på kontakten der trængte til et bedre jordpunkt, og det ser ud til at have løst problemet.

/tony