tilbage

Land Rover Forum  

Index
56911: Afstands-skiver i Salisbury diff. (08-01-2008 22:51:18)
Anders Northeved #3732, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.32.3.83)
Jeg har en 110" Defender (2002) med Salisbury diff bagtil.
Da jeg skiftede pladen bagpå differantialet (en diff. beskytter kan gøre mere skade end gavn...), så jeg at der inde i differantialet i venstre side stak 2 "afstands-skiver" eller "afstandsstykker" ud. De sad tydeligt ikke som de skulle. Ved nærmere eftersyn drejer det sig om 2 skiver på ca. 10 cm i diameter og henholdsvis 0,3 mm og 0,1 mm tykkelse, der tydeligt er sat ind der for at opnå en speciel tolerance i differantialet. På en eller anden måde var de "gledet ud" fra det sted hvor det retteligent burde have siddet, med andre ord har de ikke opretholdt den tolerance de skulle. Da de var knækkede/bøjede pillede jeg dem ud (checkede selvfølgelig for metal rester).
Mit spørgsmål er nu: Vil det være skadeligt at køre uden disse afstandsskiver? Jeg har ikke oplevet "mere-end-normalt" slør i transmissionen før jeg opdagede dette, og jeg tvivler meget på at de gjorde nogen gavn som de så ud, da jeg pillede dem ud.

Med venlig hilsen
Anders Northeved
Index
56917: sv: Afstands-skiver i Salisbury diff. (09-01-2008 08:00:16) (svar på 56911)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Der er sandsynligvis tale om shims der skal bestemme preload på lejerne. Ja, det er skadeligt at køre uden disse, da lejerne så bliver "for løse".

/tony