58144:
sv: Tomgang på S3´er, KLARET! (29-01-2008 11:59:00) (svar på
58121)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 83.93.179.61)
HejMads.
Så kan det være at du har brug for lidt tekst til disse billeder.
Her er et forslag.
Først er det vigtigt at tændningen står rigtigt.
Der efter kontrollerer man, ved at fjerne slangen mellem indsugning og filter, at chokerspjældet er helt åbent (står lodret).
Ved at stille på tomgangsskruen, (den der påvirker spjældet der bliver bevæget af speederen), juster så motoren går så langsomt som muligt uden at gå i stå.
Ved at stille på luftskruen, (en fjederpåvirket skrue der er helt spids i enden hvis man skruer den ud, husk hvor mange omgange.)Justerer man til motoren går så hurtigt som muligt.
Går motoren hurtigere end normal tomgang, (750 omdr.)
gentages processen.
Så langsomt som muligt på tomgangs skruen, så hurtigt som muligt på luft skruen.
Til sidst stilles tomgangen med tomgangsskruen til de 750 omdr.
Luft/benzin blandingen i tomgang, har stor virkning op gennem omdrejningerne, og man kan ofte hente mange kræfter ved at sørge for at blandingen er korrekt.
Glem alt om at stille tomgang efter CO måling , da den alligevel er lavest mulig ved bedste motorindstilling.
Venlig hilsen
Hartley 109" STW 1972