tilbage

Land Rover Forum  

Index
58601: Lidt hjælp til montering af overdrev (08-02-2008 18:19:32)
Morten Sørensen #7637, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.66.167.164)
hej Dlrk

Jeg har købt et fairway overgear som jeg gerne skulle monterer på min 88" imorgen. Men jeg er lidt itvivl om hvor gearstangen skal sidde. Er der mogen der er 100 meter mestre i fairway overgear? Eller er der nogen der har en manual?

mlrh Morten S
Index
58603: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (08-02-2008 18:46:46) (svar på 58601)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
På min 109" sidder gearstangen på geartunellens højre side helt tilbage mod sædekassen.
Når gearstengen er tilbage, er den i lav og skubbet frem er den, overraskende nok, i høj! :-)
I 4. høj, behøver du ikke koncentrere dig om, hvorvidt hjulene kan overføre kræfterne til vejbanen!

mvh
Knud
Index
58604: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (08-02-2008 18:52:01) (svar på 58601)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.9)
Prøv at følge dette link:

http://guinness.ovlr.org/LR_FAQ/Series/FaireyOverdriveManual.html

hvis det er et Fairey Overdrive, du har købt...

Kender ikke Fairway!
Index
58609: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (08-02-2008 21:47:22) (svar på 58601)
Rune Jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.35.30)
Når du har monteret beslaget på gearkassen hvori gearstangen skal "vippe" så kommer det helt af sig selv. Har selv monteret overdrive på min sIII gearkasse, men grundet det er en 24v exmilli sidder batterikassen lige der hvor gearstangen skal passere. måtte derfor korte gearstangen lidt af og føre den ud igennem sædekassen lige til højre for gearkassehuset.

Konklusion: du finder helt klart en løsning i løbet af et par timer med olie fingre(smiler)

Rune
Reg.østjylland.
Index
58613: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (08-02-2008 23:30:18) (svar på 58609)
Morten Sørensen #7637, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.66.167.164)
1000 tak for hjælpen, jeg ser lige hvordan det går.

Mlrk Morten S
Index
58649: sv: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (10-02-2008 19:41:42) (svar på 58613)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.52.99.139)
hej morten.

Her er et link til en side der har en brugsforviring.

http://www.faireyoverdrive.com/

der kan du også få reservedele.

Har du fået ny sporstang på?

Med venlig seriehilsen
Index
58680: sv: sv: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (11-02-2008 16:54:38) (svar på 58649)
Morten Sørensen #7637, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.66.167.164)
Så blev overgearet monteret, det tog kun 3 timer!

Roberto: Jeg har ikke monteret sporstang endnu, jeg er lige blevet lidt små forkølet.

Jeg tror jeg vil prøve en v8 motor, jeg syns ikke der er nok kræfter i 2,25 benzineren...


Mlrk Morten
Index
58683: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (11-02-2008 18:04:46) (svar på 58680)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.52.99.139)
det med 2,25 benzineren er vi helt enige om, den mangler altså noget, når man ska op ad bakke!

Men mon ik der skal diesel til, du havde i øvrigt ret med hensyn til moment på benzineren ca 162 nm

Med venlig seriehilsen
www.123hjemmeside.dk/teamtyksak
Index
58684: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (11-02-2008 19:06:27) (svar på 58680)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.180)
Nu har du jo monteret overdrive og ved at unytte de flere gear, du råder over, kommer du ret hurtig op ad bakke.
Du kan med fordel tune en 2,25 benziner, turner engeneering har et kit, som gør maskinen meget potent. En ægte viagraopskrift.
Hartley Nielsen kender opskriften, da han har en et 109-lyn!
Index
58694: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (11-02-2008 21:14:42) (svar på 58684)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.52.99.139)
jeg mener at have læst at man helst ik skal bruge overdrivet til andet end landevej.
Altså indkoblet.

Med venlig seriehilsen
www.123hjemmeside.dk/teamtyksak
Index
58695: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (11-02-2008 21:32:43) (svar på 58694)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.180)
Jeg er ikke lige helt med, hvad du mener: du vil da ikke koble overdrive ud hver gang du kommer hen til en bakke på landevejen ?
Fordelen ved overdrive er, at du får et 'halvt' gear mellem 3. og 4. gear og det skulle mig bekendt ikke skade ved landevejskørsel!
Index
58698: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt hjælp til montering af overdrev (11-02-2008 21:54:29) (svar på 58695)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.52.99.139)
det er nu også i terrenget vi mangler motorkraft, altså i lavgear, 1 gear er som regelt for lavt i grus, og 2 gear når gerne at blive for højt inden man kommer helt op.

Det var som i den situation jeg har læst at man skal holde sig fra overdrivet.

Selv bruger jeg kun overdrivet som 5 gear.

Med venlig seriehilsen
www.123hjemmeside.dk/teamtyksak