59331:
sv: 12 oliefyr i 24 volt bil. (23-02-2008 14:25:31) (svar på
59325)
Dennis Pallesgaard #7763, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 212.242.147.90)
Hej Ole
Det er aldrig en god ide at tappe det ene batteri, idet generatoren lader på begge, og det kan give problemer med et "dødt" batteri. Jeg tror ikke at du får problemer med en konverter idet tomgangstrømmen er lille, du kan evt. montere en afbryder før konverteren, således at du tænder den når du vil bruge fyret eller timeren. De fleste fyr jeg kender slukker når batteri niveauet er lavt, det er ikke sikkert at det så virker i dette tilfælde, det kommer an på konverteren..
Hvis du placerer fyret før varmeapperatet på laddet, vil der blive mest varme til kabinen, (vist en sjældenhed på en LW?) men vandet bliver jo ikke kølet helt, så motoren får også sin del..
Det kan dog være nødvendigt med en ekstra cirkulationspumpe, det kommer an på hvor langt der fra motor til ekstar varmeapperat, idet at fyret når det er slukket jo er en modstand i varmekredsen.
Held og lykke med varmen..
Dennis