Hej Martin,
Overvej om du selv kan/orker/har tid til selv at skrue på bilen?
Hvis svaret er ja, så er det måske ikke så dårligt et køb - afhængigt af prisen.
Hvis nej - så kan en bil med 230.000 på klokken blive en dyr fornøjelse.
ABS fejlen skal du få tjekket hos en forhandler (f.eks. Glad). De kan læse fejlkoder ud på PC og fortælle mere præcist hvad problemet er. Det kan være alt fra en dårlig forbindelse, til en død ABS blok. Men selv sidstnævnte kan fixes. Min egen RRC havde en død blok - jeg fandt en "ny" brugt og skiftede for under 2000 i stumper. Mens en mekaniker ville have 15.000 for det samme.
Olie under motor kan også være alt mellem himmel og jord. Igen - få en sagkyndig til at vurdere motoren.
Styrekugler koster 4£, så det kan ikke slå bunden ud af budgettet.
"Den hænger lidt" - tyder på slappe fjedre og dæmpere. Hvis du selv skifter slipper du med ca. 4000 for et fornuftig sæt, mens en mekaniker nok vil have 10k for det samme.
LR er generelt billige i stumper (forudsat at du shopper lidt i UK), og rimelige at skrue på. Og så har du jo DLRK og
www.landroverforum.dk med tonsvis af tips til hobby-mekanikeren ;-)
/anders
RR 3.9 V8 EFI, 1991