tilbage

Land Rover Forum  

Index
6922: Range Rover? (06-01-2003 19:25:54)
Jørgen L. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.97.250.64)
Jeg har fået tilbudt en Range Rover med en "vm" motor med "vand i olien" skal jeg holde mig fra den? Jeg kan forstå at "vm" motoren ikke er særlig populær, hvorfor?
Kan man sige, om det er blokken, eller toppen, der "plejer" at være flækket?
Index
6923: sv: Range Rover? (06-01-2003 20:06:01) (svar på 6922)
Lars Billingsley (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.185.123)
vand i olien på en vm kan skyldes flere ting
1 top pakning
2 revner i topstykker
3 O ringe ved forringer er blevet trætte (motor har været varm)
VM er en lidt sart motor men når først du lære den at kende (ud på filebænken i atomer) så er den ikke dårligere end de andre turbo motore bare lidt dyre i stumper . og kræver noget speciel værktøj men det meste kan man lave selv
Lars
Index
6924: sv: Range Rover? (06-01-2003 20:41:47) (svar på 6922)
Benny Jepsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.91.42)
Hej Jørgen
Hvis du er ved at købe en Range Rover med en VM motor der har vand i olien, så er det det samme som at købe en bil uden motor. Dvs. at den skal adskilles helt og renoveres. En VM motor egner sig ikke til småreparationer, den skal laves helt, eller smides ud.
Det er også ok hvis prisen på bilen er derefter, men det er ikke nogen billig ting, så den skal være minimum 30000 kr. billiger end en tilsvarende med en velfungerende motor.
Hvis den er det, så køb den og få lagt en rigtig LR 200 eller 300Tdi motor i, evt. en brugt, og du har bil i mange år endnu.
Med LR hilsen, Benny (2711)
Index
6974: sv: sv: Range Rover? (10-01-2003 16:25:05) (svar på 6924)
Mikkel P.G. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.246.107)
Hej,

Jeg havde en RR med 2,4Tdi motor sidste år. Den havde kørt 380.000km og havde fået renoveret topstykkerne ved 180.000. Den kørte glimrende, men smed lidt olie, men det skal LR jo gøre.

Nu er jeg lidt en sjuske med vedligehold, olieskift og absolut ikke i stand til at renovere noget som helst, men jeg kørte da 15-20.000 i den, og det eneste jeg gjorde var at tjekke vand, olie og sprinkler væske. Og den kører da stadig den dag i dag. Hos en eller anden farmer oppe i nordjylland.

Så det er altså ikke alle der syntes at VM'eren er noget skrammel. (måske det er dem der har "ægte" LR 2,25 diesel motorer der bare er misundelige...)