tilbage

Land Rover Forum  

Index
73210: V8 der drypper.... (09-12-2008 20:34:36)
Peter Asmussen #6673, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.9)
Hej V8 folk...

Min 3,5 ltr V8 (110 Defender fra 1990)er begyndt at dryppe eller næsten "løbe" benzin i tomgang. Benzinen løber ud af overløbsslangerne fra begge karburider. Mystisk når der jo er brændstof returslanger til tanken..... Jeg har lige skiftet benzinfilter
efter at det gamle var stoppet helt til , og derfor har karburiderne stået uden brænstof i i et par dage , har ladet mig fortælle at måske mine svømmernåle har sat sig pga. de har stået tørre ? Kan jeg evt selv rense nålene eller gøre andet ? Er det forresten Zenith eller SU karburatore jeg har på ?
På forhånd tak for hjælpen.
P. Asmussen
#6673
Index
73211: sv: V8 der drypper.... (09-12-2008 21:21:20) (svar på 73210)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.224.147)
Det er SU.
Tilføj karburiderne nogle velrettede slag med en lille hammer eller skaftet af en svensknøgle så langt nede mod bunden som muligt medens benzinpumpen arbejder. Højst sandsynligt kan det akut kurere problemet med hængende nåleventiler.

mvh
Knud
Index
73212: sv: sv: V8 der drypper.... (09-12-2008 21:28:54) (svar på 73211)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.125)
Lige et spørgsmål til dig Knud:
skal disse SU'er ikke have lidt olie fra tid til anden ? Min mekker fyldte altid lidt Redexolie i de gamle karburatorer.
Index
73220: sv: V8 der drypper.... (10-12-2008 07:05:40) (svar på 73210)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.51.87.223)
Hej Peter, prøv samtidig at se om klokkerne mangler olie. På toppen af klokkerne er der et sort skruelåg på hver karburator som kan skrues af med fingerne, der skal der fyldes op med automatgearolie/ ATF olie samme som til servostyring.

Hilsen Kim P

LR90V8 (og som selv har karb på sin V8'er)
Index
73221: sv: V8 der drypper.... (10-12-2008 08:04:04) (svar på 73210)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.249)
Hej Peter.

Jeg har prøvet en lignende problem i en Polsk skov i buldrende mørke. Jeg fik det stoppet ved at blæse lidt trykluft forsigtigt baglæns ind i slangen. Den har ikke lavet det siden. Vedr. olie i dæmperstemplet er det vigtigt for Stromberg'erne at det er syrefri for ikke at ødelægge gummimembranerne. SU har ikke gummimembran.

Mvh.

Mads
Index
73256: sv: sv: V8 der drypper.... (10-12-2008 19:13:58) (svar på 73221)
Peter Asmussen #6673, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.9)
Hej igen.
Stor tak for alle de konstruktive forslag, jeg vil kaste mig ud i det her een af dagene , men er meget optismistisk !
Pete