tilbage

Land Rover Forum  

Index
7335: Logisk svar søges (29-01-2003 13:31:23)
Michael Kruse Jepsen #5081, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 131.165.138.65)
Jeg har en SIIa benziner som går i stå når jeg starter med kold motor, og har kørt et par kilometer. Problemet er når jeg har kørt et par kilometer og evt. holder i et kryds, går den i stå, så starter jeg den og den kører fint, og går ikke i stå mere.
Findes der et klogt hoved der kan forklare dette.
Index
7344: sv: Logisk svar søges (29-01-2003 19:16:51) (svar på 7335)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.162)
Giv lidt, ganske lidt mere i tomgang eller skub choke lidt senere ind igen...
Index
7351: sv: Logisk svar søges (29-01-2003 22:46:59) (svar på 7335)
Lars Svane #5827, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.63.140.106)
Jeg synes nu mere det lyder som om den mangler kaburatorsprit. Min Serie III kan hverken køre eller holde i tomgang uden spritten.

Selv min Honda Civic skal have en pøs når det bliver rigtigt godt. Ganske underholdende at skulle stå med en kuglepen nede i tankhullet for at åbne dimsen der sikrer at man kun kan bruge blyfri benzin. Det er åbenbart ikke så koldt i Japan at der skal sprit til.

Synes nu jeg har set en TV udsendelse om nogle frysende aber i Japan, så det er sikkert en ingeniør der har været lidt for smart. Det kunne ikke ske for en englænder :-) her er det da nemt at hælde alt muligt ned i drænrøret.

Mvh
Lars Svane
Index
7352: sv: sv: Logisk svar søges (29-01-2003 22:52:19) (svar på 7351)
Lars Svane #5827, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.63.140.106)
Selv min Honda Civic skal have en pøs når det bliver rigtigt godt. NEJ KOLDT.

Hader når stavepladen forskubber sig. ØV
Index
7353: sv: sv: Logisk svar søges (29-01-2003 22:57:05) (svar på 7351)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Prøv med Sake (japansk risvin) det kan være det hjælper. Spøg til side - Min nu skrottede "Nobel Opel" trængte i vinterperioderne til lidt karburatorsprit for i det hele taget at gide være samarbejdsvillig (det fordrukne dyr).
LR hilsen Stefan
Index
7364: sv: Logisk svar søges (30-01-2003 21:01:00) (svar på 7335)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.33.198)
hej der!
nu går jeg ud fra det er når det er ca 10 + grader og derunder .
så er forklaringen den er din karburator simpelhen iser til ,forklaringen ligger i at det er en smule vand i din benzin (måske kondens)og når temperaturen er mellem ca 0 og ?8 grader fryser det til i din karburatordyse (pga luftstrømmens hastighed i venturien og motorens varme, du ved "fordampning køler!").
fænomenet er velkendt på "ældre" karburatormotore
der er kun en ting der hjælper og det er sprit ( som andre har nævnt)
mvh brian j