tilbage

Land Rover Forum  

Index
74237: Turforslag (02-01-2009 11:21:04)
Peter Holm #8257, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.89.139.54)
Godt nytår til alle. Til sommer vil vi til Frankrig eller Italien på en familietur på ca 14 dage. Da det jo er Landrøveren, der skal være pakæslet, vil vi gerne ad alternative veje fremfor Autobahn. Der må være en masse at se i Tyskland på vejen ud og hjem, og vi vil gerne ende ved en badestrand i en uges tid.... Er der nogen gode forslag til turen, eller forslag til, hvor der er inspiration at hente??

MVH

Peter
- der er ved at tænke på sommerferie
Index
74244: sv: Turforslag (02-01-2009 12:37:42) (svar på 74237)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Nu du skriver om badestrand - så har jeg et forslag, som er værd at overveje; Østrig - forbundsregionen Kärnten, sted: Wörthersee.

http://www.youtube.com/watch?v=MYKb6t-0-fE

Fantastik rent badevand og MASSER af søsport og ferieliv omkring hele søen. Her taler jeg om vandski, bådsejlads, opvisninger, restauranter +m.m -- ja godtsagt alt det vi ikke har herhjemme omkring vores badesøer - og som man kun kan savne. Rig mulighed for adspredelse for børnene tillige. Ved regionshovedstaden Klagenfurt findes en art forlystelsespark som på sin vis er som Legoland (miniaturehuse udført til perfektion - (inkl. en model af Amalienborg))- "Minimundus". Alstå alt i alt mere end tre ting i een - badeferie, adspredelse, prima køkken og historiske oplevelser en masse.
I Kärnten findes der også en fantastisk borg, som man ikke skal snyde sig selv for at opleve; Burg Hochosterwitz (da denne borg blev belejret af Tyrkerne i hin tid måtte de opgive forehavendet da de ikke kunne indtage den. den ER imponerende og restauranten på toppen er ekselent. Se dette klip, som jeg har kreeret:

http://www.youtube.com/watch?v=t_DSjVfbm6c&feature=channel_page

Er du interesseret i fortidshistorie kan talrige levn fra Romertiden besøges flere steder.
Klagenfurt var i fordums tid et romersk fort og centrum af byen bevidner dette via den måde som gaderne/kareerne er lagt (i kvadrant).

Offroadrutet kender jeg ikke så meget til, men kør selv ture op i bjergene i området, så er der masser af flotte udsigtspunkter i området at ty til.


Det var så mit bud på noget der er værd at besøge.
Rigtig god tur.
SIIIhilsen
Stefan
Index
74254: sv: sv: Turforslag (02-01-2009 14:33:29) (svar på 74244)
Peter Holm #8257, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.89.139.54)
Det var da et spændende alternativ, men der er een der siger at vi SKAL længere sydpå i år, men maybe we can use it an other afsnit :)

/Peter
Index
74266: sv: sv: sv: Turforslag (02-01-2009 21:12:09) (svar på 74254)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.116)
Nu burde jeg vel kun svare dig via Geenlane- og Rejseforum, men lad gå...
Tag Hovedvej 11 ned til den dansk-tyske grænse og følg derefter B5 til Glückstadt. Færge over Elben til Wischhafen.
Kør til Arnhem i Holland, hvor der findes en god c-plads. Måske brug dagen efter til at besøgen Bergen og kunstmuseerne i Hoege.
Videre til Vance på Bretagnes sydkyst. Mange solskinstimer, gode bademuligheder.
Hvis det ikke er nok, så findes der en god c-plads vest for Nice, som har danske bestyrere.
Fra Vance køres gennem Masif Central, som også har fine off-road router - se på GRF -
På hjemvejen via Grenoble og Schweiz. Fra Basel op til Bremen går en særlig rute, som hedder Deutsche Märchenstrasse ( ikke helt sikker på navnet) men det er en køn vej, som jeg har brugt, når jeg havde tid til at køre hjem fra Spanien.
Tysk Turist Central i København burde have en oversigt over de forskellige 'Deutsche xxxx strasse'
Jeg sidder pt uden atlas, hvorfor nogle stednavne kan være stavet forkert.
Index
74269: sv: sv: sv: sv: Turforslag (02-01-2009 21:48:00) (svar på 74266)
Peter Holm #8257, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 89.150.124.49)
Takker for forslaget..... selv om det ikke var under rejseforum. Hvor lang skal man regne til at køre hjem, når man ikke tager den lige vej?

/Peter
Index
74278: sv: sv: sv: sv: sv: Turforslag (03-01-2009 10:35:13) (svar på 74269)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.76)
Fra Nice til Basel een til to dage - sightseeing kørsel evt. et smut ad en spændende bjergvej bare lige for at kigge. - se GRF - Basel - DK to dage ad landevejen. Jeg bruger altid to dage, fordi jeg overnatter hos min søster i Tyskland.
Mit motto er: fattige folk flyver, vi andre har råd til at rejse...
For at komme ned på mit vinterferiested Callosa d'En Sarria nord for Alicante kører jeg sommetider en absurd vej via Bremen, Calais, Bordeaux, Bilbao, Zaragozza - syv dage, hvor jeg både banker motorveje, men også route national (RN).