74338:
sv: hvilken type toppakning RRC 3,9 (04-01-2009 22:52:27) (svar på
74316)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 80.161.63.186)
Tin toppakning er nok den nemmeste løsning, vil jeg personligt mene. Jeg har svært ved at forstille mig, at du friviligt ønsker at sænke din kompression ydeligere, den har sikkert allerde tabt lidt siden den kom ny fra shoppen !!. Som du kan læse dig til, er der forskel på topstykker fra før og efter 96" for at kompenser for den tykkere pakning.
Ja, det har indflydelse på preloaden, hvis du bruger dine Gl. topstk. uden justering, om det er nok til at give markant indflydelse, det ser du ved en opmåling af gennemsnittet. En anden mulighed er at planslibe dine topstk. tilsvarende, du skal altså ramme 28cc som mål for at opnå uændret kompression !!!
Læs mere på RPI - de bruger selv en alternativ tilspændings metode når man nu "must use" den mindre holdbare Tin pakning i kombination med de Gl. 14 bolts topstk (36cc). , kan evt. kombineres med ARP bolts el. studs alt efter smag.
Det er altid klogt/smart at checke/justere sin preload, efter man har rodet rundt med sine topstykkerne.
Overvej i samme forbindelse evt. 16 nye løfter + camshaft + taktkæde + rocker/shaft, Nu skriver du ikke hvorfor du skifter pakning !? men hvis de nævnte dele ikke har været skiftet siden 1993 ?, ville jeg mene at det vil være en fremravende begivenhed for din motor :-), selvfølgelige afhængige af motorens øvrige tilstand samt dit buget !!
Hvis du absolut "må" skifte til composite pakning, så vil jeg anbefale at du gør som jeg - skaf dig to topstykker med post 96" standart (28cc).
That just my 10p
Mv. Ole