tilbage

Land Rover Forum  

Index
7429: Grønne Bevis (01-02-2003 22:27:35)
Rune Meier Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.223.198)
Jeg er et nyt medlem i klubben, og har lige købt mig en LR 90.
Da jeg gerne vil prøve og køre lidt i det grønne, vil jeg gerne høre lidt om hvor der er nem mulighed for det og hvad og hvor man kan få det der "Grønne Bevis" der er tale om i vores forsikrings ordning.
Index
7432: sv: Grønne Bevis (01-02-2003 23:30:26) (svar på 7429)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.25.34)
Hej Rune,

Velkommen i klubben!

Det bedste er at holde øje med, hvad der er af arrangementer i din eller nærliggende regioner - der bliver løbende afholdt terrænbeviskurser/grønt bevis kurser året igennem - og det er obligatorisk at have gennemgået kurset før du må køre terrænkørsel i DL-RK-regi.

Det gør ikke ondt at tage kurset - i vores region har vi som regel teori om formiddagen, og praktisk kørsel om eftermiddagen afsluttet med udlevering af et foreløbigt bevis - det rigtige dumper så ind ad brevsprækken nogen tid efter - der er ingen eksamen, men efter lidt kørsel med en kørselinstruktør i passagersædet, og hvor teorien prøves af i praksis, vurderer kørselinstruktøren, hvornår han mener, du er klar til at køre "on your own".

Altså kik i "OASEN" - den er lige kommet...

God fornøjelse!
Index
7523: sv: sv: Grønne Bevis (04-02-2003 10:25:24) (svar på 7432)
Rune Meier Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.164.14)
Tak for de gode råd og forklaringen af hvad det entlig er for noget det grønne bevis.

Jeg vil da se hvor når det næste angement hvor jeg kan komme med vil finde sted.

Index
7457: sv: Grønne Bevis (03-02-2003 02:08:55) (svar på 7429)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.82.221.245)
Hvorfor er det ikke nævnt på DLRK hvor og hvornår man kan få et grøntbevis????
Index
7465: sv: sv: Grønne Bevis (03-02-2003 10:57:16) (svar på 7457)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Hans,

Når du skriver DLRK, går jeg ud fra, at du mener DLRK's hjemmeside.

Går du ind på hovedsiden under "det sker i klubben" og derefter "kalenderen", vil du se en række datoer og arrangementer.

Mht. til nøjagtigt tidspunkt og sted, må du kikke i klubbladet OASEN, da disse informationer ikke ønskes lagt ud til offentligheden, da der desværre findes personer udenfor klubben, der ikke kan administrere sådanne oplysninger - herved undgår vi, at "ubudne gæster" kommer og blander sig, eller direkte saboterer vore arrangementer.

Det er nu nok et tilfælde, at der pt. ikke er annonceret et eneste terrænbeviskursus i kalenderen, men jeg kan oplyse dig om, at vi i Region Østjylland har et terrænbevisarrangement i april - kik i næste "OASEN" for nøjagtigt tidspunkt og sted.

Mvh
Ib Krause-Kjær
Regionssekretær Region Østjylland