tilbage

Land Rover Forum  

Index
7452: Bullbar/ afrensning/ galvanisering (02-02-2003 21:41:31)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.3.148)
Hej venner...
Jeg ville høre om der var en af jer der har en god ide til hvordan jeg får coatningen af min bullbar så jeg kan få den galvaniseret. Problemet er at "plastikmalingen" er så tyk så det ikke er til at få af med alm. sandblæsning. Jeg har i min desperation overvejet at brænde det af, men HMM. Jeg ville også lige høre om der er nogle der har erfaring et godt og billigt sted for galvanisering på Sjælland?
På forhånd tak og med venlig hilsen Jon Leiton
Index
7453: sv: Bullbar/ afrensning/ galvanisering (02-02-2003 22:35:02) (svar på 7452)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.190)
Læg den i acetone og hvis det ikke hjælper, som brug en skærbrænder til at varme op med og en spatel til at skrabe af med. Ellers har jeg ingen fornuftige bud. Husk at beskytte Dine øjne/ dit ansigt og hænder.
Index
7462: sv: Bullbar/ afrensning/ galvanisering (03-02-2003 09:08:06) (svar på 7452)
Lars Jonasson #5428, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.32.26)
Hej Jon
Du lægger en masse brænde godt til rette under din front-grill (Husk lige at afmontere den først...! ;-) Du skal også lægge lidt brænde ind i div. bøjninger der måtte være. Så sætter du fut til det hele, og venter til det er glødet ud. Derefter går turen til galvanisering. Såvidt jeg husker, ligger det på Solvangsvej i Herfølge.
(Tjek det i Krak) Bagefter passer du på, at der ikke er en I.... der stjæler din front-grill, som det skete for mig.
Hilsen
Jonas
Index
7517: sv: sv: Bullbar/ afrensning/ galvanisering (04-02-2003 00:56:27) (svar på 7462)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.47.129.89)
Jeg vil vil stærkt fraråde dig at bruge denne metode med et bål, da denne vil svække stålet betydeligt, samtidig med at der er en god mulighed for at hele skittet bliver skævt.

M.R.H
Hans
Index
7531: sv: sv: sv: Bullbar/ afrensning/ galvanisering (04-02-2003 18:04:29) (svar på 7517)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Jeg tilslutter mig Hanses indlæg og vil i denne forbindelse tilføje, at svækkelsen også vil ske ved en varmgavanisering af emnet - hvorfor jeg så vil vælge koldgalvanisering. Den har dog den ulempe, at den ikke beskytter emnet ligeså godt som varmgalvanisering og med tiden (hurtigere)vil korrodere igennem med rustangreb til følge enkelte steder. Så er spørgsmålet om du i det hele taget skulle give dig i kast med projektet, eller du bare skulle acceptere skrammer i malingen der iøvrigt er meget sejg og kan tåle hård behandling (det gør vel heller ikke noget, at man kan se at du kører offroad - eller hva´?), . -- ?? --
LR hilsen Stefan
Index
7481: sv: Bullbar/ afrensning/ galvanisering (03-02-2003 16:12:40) (svar på 7452)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Hej Jon!
På mit arbejde hvor jeg svejser konvektorer der bagefter kommer en tur i maleafdelingen fik jeg følgende at vide: Når et af vores emner er blevet fejlmalet sender de det til "afstripning" - det er dyrt, men al malingen fjernes.Her taler vi om pulverlakering ligesom din bullbar er blevet det. Så hvis du vil undgå hestearbejdet( og har penge nok) så er det en mulighed. Mit firma benytter "Danstrip A/S"(østjylland) der findes nok et tilsvarende i nærheden af hvor du bor. Elles foreslog han sandblæsning, men det har du prøvet.
Jeg ville tage en sixpack med til et reparationsværft og få en af "sandblæserne" der til at give den en tur. På værfter bruges nemlig grovere korn (Karbider) til at fjerne rust, maling og andet godt fra havet under vandlinien på skibene.
Med hensyn til varmgalvaniseringen, så husk lige på at emnet gerne må være anløbent af rust (galvaniseringen binder bedre)samt at der skal være boret "åndehuller" i rørene så varmen/trykket ikke får det at sprænge.
Håber du kan bruge det til noget.
LR hilsener Stefan
Index
7518: sv: Bullbar/ afrensning/ galvanisering (04-02-2003 08:07:57) (svar på 7452)
Søren Søndergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.82.218.216)
Hej

Jeg fik min bagbro galvaniseret på Næstved Varmforzinckning (mener jeg det hed) - det ligger på Ydernæs i Næstved. Det blev vældig pænt med et godt tykt lag zinck. Prisen var vidst ca 10,- pr. kilo gods.

mvh
Søren/5488