tilbage

Land Rover Forum  

Index
75123: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (15-01-2009 11:12:14)
Peter Posgaard #5311, Reg. Nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.7.185.10)
Er der nogen om har prøvet at smide en ZF4HP22 (automatgearkasse brugt på RRC/discovery tdi og V8 fra 1986 til 1998, over i en defender? Passer den i længden og skulle der ellers være nogle problemer med at smide den på en 3.5 V8? Er der en masse elektronik og ting som skal monteres på motoren så projektet liver umuligt, eller er det bare at montere gearkassen?

Det er bare en fjollet drøm foreløbigt om at få automatgear i defenderen.

Mvh.
Peter
Index
75124: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (15-01-2009 11:30:54) (svar på 75123)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hej peter.
Din drøm er såmænd ikke så fjollet Tomat gear og V8 er bare feed! Men hvis du skal gøre det så nemt som muligt for dig selv kan du ligge en 3-trins auto i bilen istedet. Den har ingen elektronik og kickdown er med en stang som du selv kan justere på. Har haft en 110" med dette i og når du justere kickdown til en, hva ska man sige, mere agressiv indstilling? :) Ja så kan den f****e flytte sig! Den 3-trins er også stærkere, og ofte også billigere i anskaffelse. Den har dog et gear mindre, hvilket påvirker brændstof økonomien. (hvem end der så tænker på det). Og desuden skifter den lidt hårdere, altså den er ikke så behagelig. Husk desuden også at sætte en anden transferkasse på, ellers skal du ligge og køre rundt på 205x16 ikke så fedt.. :)
Index
75128: sv: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (15-01-2009 12:10:27) (svar på 75124)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.53.134)
ZFHP22 er også med kabel trukket kick down, hvis den kommer fra en 3,9 motor, det er først fra P38 og D II at det bliver computer styret gearkasser.

Aut. gearkaseen passer i org. ophængshuller i rammen, blot skal gearkasse-beslagenen med fra aut. gearkassen.

Jeg har ikke ødelagt min aut. gearkasse på min 90" V8 3,9 aut endnu, og den har da været i de sidste 5 års tid.

Overvej at evt. at sætte Borg Warner reduktions gearkassen på, så slipper for at skulle bruge centerdiff.
hvis du vælger denne løsning, skal du have forkardangen med, da den er en anden længde.

Ellers er det lige ud af landevejen, eneste der er lidt bøvlet er at lave ekstra oliekøler til aut. gearkassen, men det er mest at finde en slange snedker der kan lave nye olieslanger, der passer i længden.

Hilsen
Struntze
Index
75131: sv: sv: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (15-01-2009 12:26:14) (svar på 75128)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hej Struntzé, var ikke klar over det med 4-trins, rart at vide :)
Men syntes man hører om flere der ikke kan lide BW transferen fordi den ikke kan låses? Snakkede med nogle englændere til 60 års jubilæum som brugte dem til Comp safari bilerne fordi de kunne dreje skarpere, ellers har jeg ikke hørt nogle rosene ord. Har en bekendt der har en til at ligge som har skudt kæden ud af huset.

PS: Kommer du ikke snart til Seest og leger med os igen Struntze? :) syntes ikke vi har set dig længe.
Index
75141: sv: sv: sv: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (15-01-2009 13:17:11) (svar på 75131)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.53.134)
Jeg kan personligt godt lide BW gearkassen, enste ulempe, som mest gælder for dem der køre landevej, er at kæden kun har ca. 100-150 TKM holdbarhed, og skal herefter skiftes.

Syntes den er god, netop fordi man kan dreje skapere, og jeg syntes at viskosen optager en del af de rusk og ryk der kan forkomme ved kørsel op ad stigninger.

Jeg ville rigtig gerne komme til Seest, men jeg ved endnu ikke om tiden tillader det, jeg syntes at døgnet er for kort.....

Struntze
Index
75228: sv: sv: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (16-01-2009 17:31:42) (svar på 75128)
Peter Posgaard #5311 reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.7.185.10)
Hej Peter

Er din 90'er automat konvertering "hjemmeavet", så jeg evt. kunne komme og kaste et blik på din bil og se på omfanget af ombygningen der?

Mvh.
Peter

peter@posgaard.com
Index
75208: sv: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (16-01-2009 10:05:24) (svar på 75124)
Peter Posgaard #5311 Reg. Nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.7.185.10)
Det lyder jo meget positivt. Hvad med ombygning af kabinen og gearkasse tunnelen? Er det noget jeg skal bekymrer mig om eller kasser den nye automatgearkasse bare ind?

Jeg har set at ashcroft sælger en NAS center consol til en mindre formue. Skal man også købe sådan en før det ser "pænt" ud??
Og Søren, må jeg evt. komme forbi og kigge på din 110'er hvis du bor i nærheden af kbh, så jeg kan se hvad du har gjort?

Mvh.
Peter
Index
75215: sv: sv: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (16-01-2009 11:42:34) (svar på 75208)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hej Peter. 110'eren er byttet til en Unimog og jeg bor ved Vejle! Ellers måtte du da gerne.. :)
I min lavede vi om på tunnelen således at der var en plade der holdte gearskifte mekanismen.
Index
75216: sv: sv: sv: ZF4HP22 (auto) i Defender V8 3.5? (16-01-2009 13:00:36) (svar på 75208)
Jan Baunehøj Andersen #6070, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.73.206)
Hej Peter

Kim Holst, #4729, fra reg.fyn kører rundt i en 90" 3,5-V8 - en fin pickup hvor der er eftermonteret en automatboks. Ombygningen er lavet af Glad og det er udført rigtigt pænt. Kim har altid kun talt godt om løsningen og den er afprøvet effektivt i tærren og jeg er sikker på at han kan giver dig både et overblik over løsningen og lidt mere blod på tanden til at indfri din drøm. Jeg kender til en mere 90" V8 med automatboks, som også kører i løb DOS-regi, så din ide er bestemt ikke grebet ud af luften og kombinationen er særdeles kompetent.

Hilsen Jan