tilbage

Land Rover Forum  

Index
78224: LWB i RRC (03-03-2009 22:28:39)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.167.249.254)
Hej alle LR entusiaster

Hvornår var det at Land Rover introducerede LWB, altså akselafstand mere end 100", i Range Rover Classic?

De bedste LR hilsener
5565 Stephen ØSJ
Index
78232: sv: LWB i RRC (04-03-2009 00:51:47) (svar på 78224)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.63.186)
I henhold til teksten på Land Rover Madness er det i 1992.

http://www.lr-mad.co.uk/range.html

Mv. Ole
Index
78265: sv: sv: LWB i RRC (04-03-2009 13:25:38) (svar på 78232)
Stephen Mortensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.249.254)
Hej Ole

Mange tak. Interessant side!?!

mvh
5565 Stephen ØSJ
Index
78268: sv: sv: sv: LWB i RRC (04-03-2009 13:51:27) (svar på 78265)
Peter Maigaard #5894, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.100.130.8)
men der findes også LWB fra før den dato, jeg har fx lige skrottet en RRC LWB fra 1990. Er der nogen der ved hvor man kan se en oversigt over hvilke firmaer der levede af at forlænge RRC inden LR selv startede på det, og hvilke stelnumre det drejer sig om ?

/Peter
Index
78274: sv: sv: sv: sv: LWB i RRC (04-03-2009 17:17:38) (svar på 78268)
Thorbjørn Nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.148.138)
Jeg har set på en flot RRC LWB på gule plader fra 1993. vognen er importeret fra Schweiz. Kan det passe, at forlægenlsen af chassirammen er lavet blot ved at skære rammen over og isvejse en forlængelse ca. midtvejs?
Det er måske kun en overgang LR har gjort det indtil de havde tilstrækkeligt mange lange rammer.? Det ser ufikst ud, synes jeg og må da samle på rust.

mvh

Thorbjørn

Index
78289: sv: sv: sv: sv: sv: LWB i RRC (04-03-2009 20:33:33) (svar på 78274)
Ib /219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Hej Thorbjørn

RRC LWB (108") blev introduceret i 1992, med luftaffjedring, tractioncontrol og hurtigt efter dobbelt airbags og lidt andre småting som skulle "afprøves" inden man satte produktionen af P38 i gang. P38 blev introduceret i 1994 - havde en akselafstand på 108" - luftaffjedring, ABS, Tractioncontrol, airbags osv fra dag et.

Der var på det tidspunkt et par firmaer i England der ombyggede RRC efter kundernes ønsker, også forlængede udgaver. Antallet er så småt at der ikke "officielt" foreligger optegnelser over de ganske få forlængede modeller.

mvh
Ib 0219
Index
78322: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LWB i RRC (05-03-2009 10:59:56) (svar på 78289)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Altså taler i ikke om den kendte LSE model?
Fx er der i min gade en fin brun RRC Vogue LSE 4,2 importeret fra Belgien.
Hos Brummen og div. salgskanaler er der op til flere LSE på lager. FED bil med masser af ekstra og specielle farver og fælge osv. Blev vist produceret fra 1992-1995 - men den gode hr. Kjøller sendte mig engang et link jeg ikke lige kan finde som beskriver modellen i detaljer.
God jagt.

Forlænget hilsen
Index
78312: sv: sv: sv: sv: sv: LWB i RRC (05-03-2009 10:00:11) (svar på 78274)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.37)
På en 93 er rammen, så vidt jeg kan se ikke skåret over og forlænget.
Men bagerste sidedøres nederste inderdel er delt i 2 og tilføjet de ca. 20cm.
Gæs selv hvordan tilstanden er i disse svejsninger!!
Peter
Index
78332: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LWB i RRC (05-03-2009 12:57:38) (svar på 78312)
thorbjørn Nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.41.77.249)
Den jeg har set på, har en tydelig indsætning af et forlængerstykke i begge sider i rammen midt imellem de to døre (under B stolpen).

Øv, så "gider" jeg ikke købe den. Men den kommer jo nok også til at koste en herregård i afgift fra næste år, hvis det går så galt som varslet.

Jeg kører i min 3,9 van´

mvh