tilbage

Land Rover Forum  

Index
78791: Regionalindlæg på Bornholm (10-03-2009 12:49:07)
Stig Thomsen #3660, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.57.196.226)
Ja så har Bornholm også været på kortet med de nye afgifter
Her er lint til Bornholms tv
http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=09-03-2009&cID=1&vId=473081

3660 Stig Thomsen
Index
78793: sv: Regionalindlæg på Bornholm (10-03-2009 13:13:23) (svar på 78791)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Undskyld mig lige engang - det overordnede "stik" i dette indslag kører på "ikke længere fritaget" og "(forurendende)diesel" og "mere miljørigitig bil" end den LR Ewald Olsen har, og som vi ser i indslaget.
Herudfra udleder jeg som lytter og seer, at Ewald Olsens LR ikke er miljørigtig og at retfærdigheden sker fyldest når fritagelsen for afgift ophører og han dermed kommer til at betale det som alle andre "gode" skatteborgere betaler og som han hidtil har "sparet". Sådan opfatter jeg indlægget.

Endvidere er indslaget kørt på følelser og man kan næsten høre en violin i baggrunden. Med andre ord synes jeg det her indslag ikke har til formål at fremlægge det uretfærdige i lovforslaget (eller hvad det på dette tidspunkt kan kaldes) - snarere ser jeg det som dårlig journalistik med en vinkling som jeg ikke synes taler Ewald Olsens eller gulpladeejernes sag overhovedet. Hans udtalelser, føler jeg, at i min tolkning af indlægget mellem linierne bliver til noget i stil med "nå lille manse, hvor er det dog synd at du nu forhindres i at være et miljøsvin - hvor er det dog synd for dig".

På hvilken måde kan vi få journalisterne til at lave saglige og gennembearbejdede indlæg i medierne, frem for halv vind og derudfra kvabbede miljøsagsindlæg?

igen - en lægmands syn på et medieindslag, som jeg synes er farvet og uigennemtænkt.

LR gulplademiljøhilsen
Stefan