tilbage

Land Rover Forum  

Index
7984: Trailer til Landrover (26-02-2003 20:33:40)
Poul E. Jensen #5289, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.197.93.59)
Jeg har et ønske om at bygge en tip trailer med en total vægt på ca. 2- 2.5 ton. Spørgsmålene er
1/ Må man det.
2/ Hvis ja (hvordan gør man det bedst).
på forhånd tak.


Index
7986: sv: Trailer til Landrover (26-02-2003 22:14:11) (svar på 7984)
Svend Bahn-Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.41.28.245)
hej Poul,

Du kører til Viborg og ser på trailere hos Ifor Williams forhandleren. Der kan du se hvordan de ser ud og komme videre derfra.


Svend
Index
7989: sv: Trailer til Landrover (26-02-2003 23:41:25) (svar på 7984)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.130)
Du må gerne selv bygge en trailer, men det er unægtelig nemmere, at købe en af en forhandler. Ifor Williams er et godt og stabilt valg. Men pas på med for megen vægt bag en LR. Jeg var i lørdags kommet i slinger med under to tons på krogen og til vort held var der ingen modkørende på hovedvej 13. Pyha. Traileren tog simpelthen styringen i nogle ganske små sporriller.
Index
7991: sv: sv: Trailer til Landrover (27-02-2003 07:38:18) (svar på 7989)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.149.242)
Minder mig om dengang vi havde en 109" på autotrailer spændt bag på vores Rangie..
På motorvejen begyndte den at slingre med 90 km/t.. Fy for den lede!
Der var kun eet at gøre: Ned i 4. og fuld skrue -så kunne jeg få den trukket ind bag bilen igen. At bremse hjalp absolut ikke, tværtimod.

/tony
Index
7993: sv: sv: sv: Trailer til Landrover (27-02-2003 08:04:03) (svar på 7991)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.130)
Hæhæ.. ned i 3.gear og fuld skrue med en 109STW 2,25 diesel ??? Der hjalp kun een ting: hold tungen lige i munden og lad den rulle ud. Idag tvivler jeg på, om det overhovedet er klogt, at binde så tunge læse bag en LR. Jeg havde en 50/50 vægtfordeling på forvogn/boogietrailer og har kørt alt over 3,5 tons med/uden påhæng/trailer i næsten 30 år. Men der skal en slingrefri kobling på, hvis der skal noget stort på krogen. Og helt sikkert en bil med laaaang akselafstand.
Index
7995: sv: sv: sv: Trailer til Landrover (27-02-2003 12:35:40) (svar på 7991)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.33.82)
Beretningerne bekræfter 2 ting:
1) LR kan - og må - køre med tungt læs.
2) Hastigheden skal afpasses efter forholdene.
Jeg har kørt med en 4 m lang og 2 m høj trailer læsset med 120 flyttekasser efter en 88". Eneste problem var at komme i gang! Det med hastigheden gav sig selv - den var oppe og snuse til 65 km/t på vejen fra Farum til København og der var ingen slinger i valsen.
Index
8059: sv: Trailer til Landrover (03-03-2003 22:37:59) (svar på 7984)
Henrik B. Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.98.50)
Vedr. Selvbyg trailer - du kan sagtens selv bygge en trailer, med tip, top, kran og hvad hjertet ellers kan begære. Men belært af adskellige byggeprojekter tager det uforholdsmæssigt lang tid hvis det skal gøres "håndværksmæssigt korrekt" en påtegning fra Bilinspektionen du sikkert ikke ønsker at få sat et "ej" foran efter et syn. Jeg vil anbefale dig at købe en Ifor Williams nede i Viborg, deres trailere er bedste kvalitet, jeg benytter dagligt en GD 125 G, fuldt læsset i terræn, den største fejl de trailere har er at sidemarkeringslygteglassene falder af når de rammer træer og buske m.v.
Ck. etv www.autotrader.co.uk de havde for 2 uger siden en IW tipper til salg for 500£ !
Go´fornøjelse med projektet

Mvh Henrik