tilbage

Land Rover Forum  

Index
84550: væsketab (18-07-2009 10:57:38)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.70)
har oplevet at min defender taber en grønlig væske efter brug af aircon.

den tidligere ejer har fjernet oliefyret fra bilen og jeg mistænker at der en afproppet slange eller studs der er faldet af.

men hvor skal jeg lede.

mv.
Nicolai. der godt ved at disse moderne bekvemligheder ikke høre hjemme i et sådanne køretøj, men syntes det skal virke når det nu er der.
Index
84551: sv: væsketab (18-07-2009 12:09:03) (svar på 84550)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.226.70)
Det kunne også være lidt ir-afsmitning fra fordamperen i dit AC-anlæg.
Der kommer altid kondensvand ud af et AC-anlæg, når vognen stilles efter brug.
Tror ikke du skal smage på det.
Taber den ikke vand på køleren, ville jeg se tiden an, inden jeg ville gå i spåner, :-)

mvh
Knud
Index
84552: sv: væsketab (18-07-2009 12:11:29) (svar på 84550)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 62.198.219.54)
Den grønne væske du kan se er højst sandsynligt et sporemiddel blandet med kompressorolie som ligger inde i din aircon - derfor tyder det på at din aircon er utæt og skal serviceres...

dette kan du IKKE gøre selv, det kræver det som hedder en tømme/fylde station. Denne service kan du få lavet på ethvert autoværksted (der selvfølgeligt har sådan en station) hvis du selv prøver at servicere dit a/c og f.eks. løsner et rør dertil, vil kølemidlet ryge ud MEGET hurtigt, og du vil næsten med garanti blive mere eller mindre forgiftet af det (sindsyg hovedpine, diarre osv).

Da aircon anlægget altid har et vist tryk (ca. 5 bar på høj og lavtryk ved stilstand) kan der ikke være revet nogle slanger eller studser af, for så virker anlægget ganske simpelthen ikke, da det vil være tømt for kølemiddel, og dit a/c vil ikke slå til når du prøver.

Det kan selvfølgeligt godt være at nogle at rørene/studserne er blevet beskadiget ved fjernelse af oliefyret, men jeg ville nok få tjekket a/c på et værksted.

mvh jakob