tilbage

Land Rover Forum  

Index
85941: Påkørsel (22-08-2009 16:01:00)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.81.74.218)
Min 101er holdt på parkerings ved Rostrup Kro,da jeg så en bil bakke ind i ambulancen.Jeg for ud og fik fat i synderen.Han havde travlt med at samle stumper fra sit lygteglas op.Jeg kunne samle lidt maling rester op.Den anden bil havde fået en stor bule bagi.Han må slås med hans forsikring da der ikke skete noget med Land Roveren.Det er godt at have en bil med gods i.He he
MVH Niels Mikkelsen 101 ambulancefører.
Index
85942: sv: Påkørsel (22-08-2009 17:25:04) (svar på 85941)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.31.208)
Hej Niels
For et par år siden havde jeg en lignende oplevelse i Odense. En bilist foretog et vognbaneskift fra højre til venstre vognbane, hvorved hans medbragte trailer ramte min forreste kofanger på 88èren.
Han var vældig vred, på mig, fordi han havde påkørt mig!! men da vidner forklarede ham hvad de havde set, faldt han til patten. Efter han havde samlet plasticstumperne op fra sin beskadigede trailer, spurgte han om der var sket noget med min bil. Jeg svarede, ganske nonchalant, at det var der ikke. Herefter ville han vide hvorledes jeg vidste det, uden at have kastet et blik på min bil.
"Det véd jeg bare, det er en Land-Rover"
Rart at få lov til at være kæk en gang i mellem.
Mvh.
Martin
Index
85956: sv: sv: Påkørsel (22-08-2009 21:41:14) (svar på 85942)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.243.208)
Sådan! :-)
Index
85969: sv: sv: sv: Påkørsel (23-08-2009 11:12:15) (svar på 85956)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.163.125.6)
min gamle land rover 90" blev også påkørt af en suzuki Liana der bakkede ind i venstre hjørne bag på. det kostede en baglygte og en tåge lygte, suzukien måtte have en ny bagklap og ny kofanger...

jeg blev også spurgt om jeg ikke vil have det erstattet men da det var et nært bekendt skab valgte jeg selv at tage et par lygter fra lageret og skifte med...

fed oplevelse selv om jeg blev overrasket.

mvh Bjørn
der savner LR'en
Index
85989: sv: sv: sv: sv: Påkørsel (24-08-2009 09:44:06) (svar på 85969)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 92.246.6.114)
Min kære 88" har på egen hånd (læs: olie i håndbremse på skrå p-plads=defekt håndbremse) på kørt en ældre Passat, med det resultat at bagklap, kofanger og bagrude måtte skiftes, på 88"eren var der lidt hvid maling på trækkroge UPS,
godt man kunne undskylde sig med at den lige var kommet ud af vinterhi.

SIII Hilsen Anders
Nu med næsten med parabolske og klar til vinteren.
Index
85996: sv: sv: sv: sv: sv: Påkørsel (24-08-2009 10:23:43) (svar på 85989)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.116.250)
Så vil jeg da også komme med en historie:

For 1/2 år siden kom jeg en morgen ned til min 90" som var parkeret nedenfor vores lejlighed i Aalborg C. Så opdagede jeg en prøvekuvert i dørhåndtaget hvor der stor:

UNDSKYLD!!!

Jeg har påkørt din Jeep (Grrrrrr :-( red.) og jeg beklager mange gange. Jeg har lavet en bule i venstre forskærm, og jeg betaler selvfølgelig! UNDSKYLD!!!

Hilsen

xxx xxxxxx

tlf. xx xx xx xx

Jeg gik selvfølgelig lidt rådvild omkring bilen og ledte efter bulen hun havde lavet, men fandt kun den bule jeg engang selv havde lavet med et egetræ i det yderste Vestjylland efter en jagt. Det var kun en lille smule sølvgrå maling på venstre side af kofangeren.

Jeg ringede til damen som undskyldte i ca.5 minutter, hvor efter jeg kunne oplyse hende at der intet var sket med min bil. Der blev helt stille i røret, og hun spurtge overrasket: Intet sket...?!? Nej, der er ikke sket noget. Bulen havde jeg selv lavet, jeg kunne oplyse hende om at det var godt at det ikke var en Jeep, men en Land Rover hun var kørt ind i. Tror I at hun blev glad?

Jeg spurgte lidt til hvad der var sket, og hun forklarede at hun havde skullet vende på vendepladsen på vores gade (som er blind), var kommet for tæt på min 90", og havde så påkørt den. Og hun var glad for at der ikke var sket det mindste med min - hun troede stadig ikke helt på det - for deres nyere Mercedes S 500 skulle have en ny bagende. Hun havde hevet bagenden af den på min kofanger!!!

Sådan går det altså sommetider ude i det virkelige liv. At ærlige mennesker mødes og undres :-)

Hilsen Jens
Index
86015: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Påkørsel (24-08-2009 16:11:48) (svar på 85996)
Martin Lentz #8094, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.129.10.120)
Jeg var ude for et lignende brev siddende på min Disco.

Personen havde påkørt mit bag-kofanger hjørne og ville gerne betale, jeg kunne se lidt småskrammer på plast-hjørnet, så jeg bestilte et nyt fra UK for 10£ og satte det selv på, han var også noget overrasket over der ikke var sket andet.

/Martin