tilbage

Land Rover Forum  

Index
86935: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (13-09-2009 13:44:04)
Jan Christensen #7053, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 90.185.150.105)
Her kommer lige en venlig advarsel.
Da jeg for nogen tid siden havde lidt støjproblemer fra et af mine hjul, blev jeg anbefalet et værksted på Møn, nærmer betegned Præstebjergvej 8 i Store Damme. Ejeren viste mig stolt hans store skilt, som var en tro kopi af Landrovers logo, som han havde på vægen og iøvrigt skulle have fået af Landrover. I logoet stod værkstedets navn. Samtidig kunne han fortælle, at det var ham der ombyggede Landrover for Wibers & Wiberg.

Jeg fik en aftale og afleverede min bil til rep. Da jeg hentede og betalte regningen efter en uge, var problemet kun mindsket,ikke udbedret. Jeg fik en lang forklaring om hvad der var gjort ved bilen osv.
Da jeg 3 dage sener skulle skifte mine hjul, kunne jeg ikke få dem af. Jeg fik lidt hjælp fra en ven og i fællesskab knækkede vi 2 fastnøgler og flækkede den originale låse adapterbolt, så vi måtte svejse den 2 steder. Da vi forsat ikke kunne få hjulene af, ville vi med en momentnøgle måle kraften båltene var spændt med. Den viste over 20 kg. Resultatet var at jeg kørte op på værkstedet med det ødelagte værktøj og bad ejeren af stedet om at tage hjulene af. Dette kunne han umildbart ikke og først da det elektriske værktøj kom frem lykkedes det.
Han beklagede meget og lovede at erstatte det ødelagte værktøj samt låseadapteren og hjulmøtrikker.

Tilfreds med denne aftale, begav jeg mig op gennem Sverige, men kom kun til Uppsala, da Landy kom med mislyde. Et værkstedbesøg kostede mig her 11000, da narv mm. var spændt på en sådan måde at de måtte bore det ud, bremsebelægningen var væk og skiven lignede en venylplade og sidst måtte de skifte kaliberen.

Efterfølgende var det utroligt svært at komme i kontakt med mekanikkeren i Danmark. Han tog ikke telefonen når jeg ringede og en aftale om at mødes på værkstedet overholdte han ikke.
Nu begyndte jeg at få bange anelser. Det lykkedes dog tilsidst, at få en aftale om at hen ville lægge erstatnings værktøjet ud så jeg kunne hente det.
Da jeg kom for at hente det, lå der EN ny hjulmøtrik.
Heldigvis mødte jeg ham på vejen hjem. Han havde dog ikke lyst til at tale med mig, så jeg kørte bagefter ham tilbage til værkstedet. Her blev jeg mødet at en meget sur mekanikker der nægtede at skulle erstatte noget som helst. Da jeg vedblev at fastholde vores aftale, endte det med at jeg blev truet med tæsk af hans medhjælper (hvis størelse var omvendt proportionalt med hans hjerne) som gerne ville trække mig ud af bilen.
Se denne lille historie er skrevet i vrede og tjener kun det formål at forhindre andre uvidende i at komme i samme situation som mig.
Index
86938: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (13-09-2009 14:20:40) (svar på 86935)
Christian Kryger #8044, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.162.166.89)
har du skrevet til land rover danmark, så de ved at værkstedet bruger deres logo?.
Index
87026: sv: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (14-09-2009 17:15:11) (svar på 86938)
Jan Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.185.150.105)
Jeg har endnu ikke skrevet til Landrover Danmark, men det er helt klart min tanke at gøre det.
Jeg skal lige komme mig over denne "uvirkelige" oplevelse.
Index
86943: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (13-09-2009 14:40:14) (svar på 86935)
Casper Kofoed (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 20.133.16.226)
Hej Jan..
Kedelig episode. Kan kun anbefale dig og andre til at melde sig ind i FDM. De har jurister som kan bistå med hjælp vdr. den slags sager..
Jeg har selv haft glæde af det efter at jeg på et værksted fik ødelagt en del af forakslen på min 110" trods det at mekanikeren kun skulle lave rustarbejde på bilen..
Med FDM´s hjælp fik jeg slået 40% af regningen
Husk også altid at få aftaler på skrift.. Ellers kan det være svært at få beviserne til at holde..

God tur derude..
Casper
Index
86947: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (13-09-2009 16:05:59) (svar på 86935)
Stéphane Creutzberg Bernheim (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.52.158.250)
He he

Mon ikke der er den samme der har monteret en dobbelt batteri system på min 90'...har brugt den en gang og den gik i stykker, bilen var ved at brande sammen og siden er det umuligt at få fat i ham!
Fand ud af til sidst at det er bedre at bruge en autoriseret og betale dyrt end bruge en "pusher" og risiker at miste sin bil!
Man skal ikke blackliste nogen men man kan godt advare imod dem!
Index
87032: sv: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (14-09-2009 18:43:31) (svar på 86947)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Jan

Du behøver ikke skrive til LR Danmark, oplysningerne er givet videre til rette vedkommende.

Dog skal det siges at det eneste man fra LR-DK's side kan foretage sig er at få ejeren til at pille logoet ned, så værkstedet ikke forleder kunder til at tro at det er et autoriseret værksted.

Hvis der skulle være andre værksteder der uretmæssigt anvender Land Rover logoet er jeg sikker på at LR-DK gerne vil have information om dette. Nej det er ikke at sladre, det er simpel forbrugerinformation, som kan komme alle der har en Land Rover til gode, så man ikke havner i gabet på en haj, der ikke ved hvordan vores biler skal behandles. Se bl.a. også denne tråd: "Kan ikke komme i gear efter skift af kobling" gad vide hvad løsningen blev på det problem??

mvh
Ib 0219

Index
87036: sv: sv: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (14-09-2009 20:15:41) (svar på 87032)
Stephane Creutzberg Bernheim (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.52.158.250)
Hej Ib

Jeg går udefra at det er dig der har svaret til mig i dag vedr. lydpot!
Hvis ja vil jeg være meget taknemmligt hvis du kunne skrive til mig idet jeg skal have bilen undersøget for diverse "transformationer" Det er klart at "ejer" af bilen har ansvar for de ændringer han bed om men er det ikke også "lidt" værksted pligt at forklare kunde at disse ting ikke er lovligt?
Jeg synes helt bestemmt at det er nogle svineri at man udfører arbejdet ved at vide at bilen aldrig vil komme gennem syne!
Det er det samme med en håndværker på byggeplads!
MVH
Stéphane
Index
87045: sv: sv: sv: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (14-09-2009 23:39:38) (svar på 87036)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Stephane

Om en dansk synsassistent vil godkende ændringen af udstødningssystemet kan jeg ikke svare på, men jeg tror ikke det har den store betydning, hvis du blot har flyttet lidt rundt på det. Om ændringen er lovlig eller ej har jeg ikke undersøgt.

med venlig hilsen
Ib 0219



Index
87039: sv: sv: sv: Bondefanget af (pirat) Landrover værksted. (14-09-2009 22:01:59) (svar på 87032)
Kristian Nielsen #7659, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.236.2.125)
Hej Ib,

Jeg bøvler stadig... og orker lige p.t. ikke at komme med en større udredning, men når mit blodtryk når normale niveauer, vil jeg med glæde fortælle om en forhåbentlig lykkelig udgang på sagen.

med venlig hilsen

Kristian Nielsen