tilbage

Land Rover Forum  

Index
87986: Afrika eventyret, den grønne Hilux i Faxe Kalkgrav i weekenden (06-10-2009 08:13:58)
Lucas Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.65.30)
Hej,

En stor tak til Verner og de andre arrangører af turen til Faxe hvor vi for første gang fik testet vores Hilux. Ved godt der erblasfemi at snakke Toyota her, men here goes.

Det var godt nok noget bæ-vejr og faktisk ret glad for at de skrape flintesten ikke flænsede vores dæk op. Jeg synes godt nok jeg blev udfordret lidt - hvis ikke meget - da det mig blev befalet at forcere en efter min mening RET stejl skrænt ... både op og ned. Men sådan er det når man har boet i storbyen for længe og kun trillet rundt i BORGERGRYDER (et nyt ord som jeg har lært her på forum - om som jeg vil bruge fremover).

Men jeg må bundærligt indrømme at at jo mere jeg kører i Hilux'en jo mere kan jeg tilsutte mig sloganet: Rigtige mænd kører 4x4 og helst med skovl, Hilift og riffel bagi. Ved godt det lyder lidt hill-billy agtigt :-).

Vi har henover weekenden lavet en hjemmeside:

www.ingenious.dk

som i kan kigge på. Det er stadig i begynderfasen og der skal meget mere på, men vi har jo begge travlt med arbejde/studie.

Som i kan se retter vi også en stor tak til Martin for Hiliften. Det var helt vildt at vi fik doneret den og vi er superglade for den. Vi har besluttet os for, at alle som donerer noget får en plads på siden med evt billede osv.

Som det fremgår er det et velgørenhedsløb, dvs at bilen, værktøj osv doneres bort i Gambia. Vi har nok selv alt det nødvendige der skal til, dog i Bahco kvalitet og det ville vi være kede af at efterlade dernede :-). Vi kan jo heller ikke proppe flyet hjem med alt muligt stål. I de næste dage laver vi så på hjemmesiden en liste over de ting vi mangler, helst i en forfærdelig rusten, udtjent Harald Nyborg stand (da det kun skal bruges 1 gang).

Vi kunne fx bruge:

Topnøglesæt
1-2 slanger til vores Hilux (så vi kan lappe om aftenen)
Dækjern
Lappesæt
Dét der lappesæt med en nål og en fedtet tyk tråd
Hardtop til Hiluxen
Spændbånd
Små stykker vinkeljern
Pladesaks (håndmodel)
Fugepistol
Reb
Skovl (har allerede fået doneret 2 stk :-))
10 liter 10w40 fuldsyntetisk motorolie
Oliefilter til Hiluxen
2 generatorremme til Hiluxen da de virker lidt møre
4-5 stk 20 liters Jerrycans
+ en masse andet som jeg har glemt.

så hvis i har kendskab til nogle steder hvor sådanne ting kan skaffet brugt for en slik eller bortgives så er vi vældigt interessede.

PS: Jeg læste et sted om et Hilift kursus engang. Hvor man viste alle de ting hiliften kunne bruges til. Bjergning mm. Kommer der inden jul sådan et kursus igen?

PPS: Er der ophavsretslige problemer ved at vi viser Landrover klubbens logo på vores hjemmeside? Hvis det er et problem, så fjerner vi det.

Mvh Lucas
Index
87989: sv: Afrika eventyret, den grønne Hilux i Faxe Kalkgrav i weekenden (06-10-2009 09:18:11) (svar på 87986)
Morten Kremmer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.130.100.135)
Hej Lucas

Jeg har et nogle jerry cans i kan få. Smid en sms på 20221622

Morten