tilbage

Land Rover Forum  

Index
8972: Lidt hakkende motor under accelration, 3,9 inj. (27-04-2003 10:39:08)
Svend Bahn-Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.36.148)
Under accelration er der en lidt hakkende trækkraft og rattet ryster lidt. Jeg har renser indsugningen og luftspjældet og kablerne til dette. Indsugningsmanifolden er tæt i pakningerne så jeg tror ikke at der kommer falsk luft ind.
Det er ligesom den står for "tykt" i blandingen. Stapleren fungerer godt nok da den er aktiv ved kold motor . Den hakker også når jeg kobler Stapleren fra ved varm motor. Alle tændrør er noget sodet , så det er ikke en enkelt eller to af injektorene som ikke kan lukke.
Kat. og iltsensorer er skiftet sidste sommer - knastaksel, løftere og selvjusterer ligeledes skiftet sidste sommer. Kørte fint derefter. Problemet startet for en månedstid siden.

Gode råd søges til problemet.

R-L hils'ner

Svend


Index
8973: sv: Lidt hakkende motor under accelration, 3,9 inj. (27-04-2003 19:32:56) (svar på 8972)
Lars Tronhjem Rasmussen, Horsens, reg. øjy (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.181.130)
Hvis alt andet svigter så kan det være ECU'en der er ved at udvikle en af de sædvanlige Lucas kendetegn (kortslutning). Prøv at se om ikke dine symptomer stemmer nogenlunder ovens med dem der er beskrevet på følgende side. http://www.carelect.demon.co.uk/ Da min Range Rover begyndte at udvikle ligende fejl sendte jeg min ECU til rep. hos firmaet, det tog en uge og kostede ca. 2000 kr. og bagefter var det som om jeg havde fået ny bil.

Med Venlig Hilsen

Lars Tronhjem Rasmussen