tilbage

Land Rover Forum  

92194: Billigere forsikring (09-01-2010 20:24:12)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.71.50)
Hej alle sammen.
Jeg er i dag forsikringskunde hos trekroner her igennem klubben. Jeg giver idag 8288 kr. for min Disco og 9516 kr. for min Rangie.
Jeg har nu modtaget tilbud fra Udflytternes Forsikring uden rabatter af nogen art. Her skal jeg give 7785 kr. for min Disco og 8238 kr. for min Rangie. Hvilket giver en besparelse på 1781 kr.
Det kunne måske være en ide om Landroverklubben som svar på præmiestigninger, skulle undersøge om det kunne være smart at skifte selvskab.
MVH
Steen Pranskau-Westermann
medl.nr.6633
92199: sv: Billigere forsikring (09-01-2010 21:53:59) (svar på 92194)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.252.225)
Er Udflytterne ikke gået ind i en fusion og blevet til DIBA Bank?
Der fik jeg for et par år siden besked på, at de ikke var interesserede i at forsikre sære biler, så som RRC og Jaguar???
Jeg måtte så skifte selskab, endog uden at have belastet dem med skader

Med undrende hilsen
Knud
92201: sv: sv: Billigere forsikring (09-01-2010 22:07:28) (svar på 92199)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.71.50)
Det jeg kan se ud fra tilbudet er at det er en sammenslytning af Udflytternes Forsikring, Frederiksborg Brand, Stevns Brand, RK Forsikring og Lokalforsikring G/S som har til huse Holsted Park 15 4700 Næstved.
De anså ikke mine biler for at være problematiske da de gik ud fra deres aktuelle markedesværdier og ikke nyværdierne.
Dette indlæg var egentligt ikke en reklame for et specielt selvskab, men blot en oplysning om at det kan lade sig gøre at forsikre vores biler billigere end det vores klub kan forhandle.
MVH
Steen
6633
92202: sv: sv: sv: Billigere forsikring (09-01-2010 22:16:46) (svar på 92201)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 78.156.212.38)
hvad med terrændækningen?
Den kunne jo være forskellen i kroner og ører

mlrh Claus
92203: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (09-01-2010 22:31:25) (svar på 92202)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.71.50)
Hej Claus.
Du har ganske ret i at der ikke er terrændækning på denne forsikring, men hvor tit kommer man i en situation hvor man skal bruge den til noget, det er vist et fåtal af klubbens medlemmer der kommer der ud hvor terrændækning kan forsvares, en almindelig kasko dækker jo det meste. her er det vist de mange der forsikre de få. og et sponsorat af de få på knap 2000 kr om året er lige i overkanten for min tegnebog. Jeg kan jo deltage i en hel greenlaning for de penge.
MVH
Steen
92205: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (09-01-2010 22:56:33) (svar på 92203)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Hej Steen
Nu har denne debat jo været oppe..... 25-30 gange i de 2 år, jeg har været medlem, med samme resultat hver eneste gang.
Klubbens aftale er IKKE billig. Næsten alle andre er billigere.
Men, klubbens forsikring er den eneste der dækker i terræn.
Og da klubben er en mærkeklub for biler med fremragende terrænegenskaber, mener jeg at det er et MUST, at den forsikring klubben har forhandlet, SKAL tilbyde terrændækning.
Så det med at klubben skal forhandle andre steder, er en gang varm luft. For der er IKKE andre steder, der vil forsikre med terrændækning.
Håber så snart at dette emne er uddebateret, og det ikke behøves behandlet igen, inden for det næste års tid.

Jimmi
92207: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (09-01-2010 23:15:36) (svar på 92205)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.71.50)
Hej Jimmi.
Dette indlæg var egentligt ment som en oplysning til hvem der ellers er interesset i den oplysning, da jeg selv har søgt selv samme oplysning.
Dette var ikke et oplæg til debat.
Dette var ment som en opfordring til forsikringsudvalget,om eventuelt, til stadighed at lede efter den bedste løsning.
Men jeg svare naturligvis på spørgsmål fra andre medlemmer.
Når du selv nævner det, så er der vel en grund til at folk igen og igen lader dette emne dukke op. Det er vel fordi folk er økonomisk beviste. Man skulle måske en gang for alle informere om fordele, ulemper og avtalens omfang,så alle forstod grundlaget for prisdannelsen.
MVH
Steen
92212: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (10-01-2010 08:18:00) (svar på 92205)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.162)
Nu er jeg nysgerrig, hvad er det den terræn forsikring dækker?
Hvis der er plader på bilen er modparten altid dækker hvis man køre ind i nogen
Min kasko i Alka dækker min egen bil hvis jeg ikke deltager i et løb med penge premiere
Der står ingen steder at skaden skal være sket på en asfalteret vej derfor dækker den også i et mudderet hjulspor
92217: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (10-01-2010 11:16:38) (svar på 92212)
Frederik Busk-Clausen #6066, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.146.2.128)
Jeg talte med en venlig dame fra Alm. Brand som fortalte mig at der ikke noget sted i færdselsloven står at man skal køre på asfalt og at deres forsikring også dækkede hvis jeg kørte ind i en anden bil på en mark eller i en grusgrav.

Kasko ville ikke dække, men ansvar dækkede altid.
Og er det i forbindelse med et løb er der ikke nogen alm forsikring der dækker.

Efter 6md hos FDM kunne jeg få ansvarsforsikring uden præmiestigning til 2400kr.

Mlrh
Flop #6066
92225: sv: Billigere forsikring (10-01-2010 14:21:03) (svar på 92194)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.242.1)
Hej i forum.

Jeg har min almindelige bil (læs borgergryde) forsikret i GF-forsikringsklubben AKKA (klubben for kirk ansatte og deres familie medlemmer eller nogen som medlemmer selv har anbefalet), kunne det være en ide at forsikringudvalget tog en snak med GF-forsikring om at der kunne oprettes en klub under GF-forsikring kun for DLRK folk og landrovers og vi så dækkede hinanden solidarisk og derud fra fandt en god forsikrings dækning plus en god præmie. Der ud fra kunne vi jo så også godt trække de ældre biler (biler der ikke e gamle nok til veteran) ind som er dækket under den klassiske forsikring i GF. Problemet er nok at få stablet en bestyrelse og nogen til at drive klubben under GF og nå til en form for enighed. Hvad ved jeg??
Men det er mit forslag!! Og jeg vil også gerne hjælpe.

Claus Pedersen
92230: sv: sv: Billigere forsikring (10-01-2010 16:55:43) (svar på 92225)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.228.168)
Næh Claus, problemet med GF er at få dem i tale omkring noget med mærkelige biler.
Hvis du kan få dem i seriøs tale, er 90% af problemerne løst.
I så fald stiller jeg min surt erhvervede know how til ubegrænset rådighed.

Disse problemer er stort set de samme i f.eks. Jaguar- og Mustangklub, hvor blot en smule modificering med f.eks. lidt nyere hjul, kan give uoverstigelige problemer, og mange flere vil komme til i de næste få år.
Alt hvad der ikke er standard, mainstream og politisk korrekt, gider selskaberne slet ikke.

Den eneste fremtidige, farbare vej er, at bilklubberne, med >20.000 medlemmer i fællesskab stabler et selvstændigt forsikringsselskab på benene, men indrømmet, jeg er 3-4 år for tidligt ude med ideen. Og ja, jeg ved godt at der skal tilvejebringes en egenkapital på mindst 20-22 mio kr.

mvh
Knud
92227: sv: Billigere forsikring (10-01-2010 15:04:04) (svar på 92194)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.49.216.150)
Hej alle!

Jeg giver 5676 kr. for ansvar og kaosko inkl. statsafgift og hertil kr. 403 for fører-og passager ulykke.
Lidt stempelafgift, miljøbidrag og garantifondsbidrag
kr. 78,50 ialt kr. 6157,50.
I denne pris også dækning ved terrænkørsel med instruktører til stede.
Min bil er en LR 90 V8, forsikringsselskab Lærerstandens Brandforsikring. Dog skal man have tilknytning til undervisningssektoren for at komme i betragtning.

Mvh

Kaj Tunlev
1643, reg. øsj
92234: sv: sv: Billigere forsikring (10-01-2010 17:47:35) (svar på 92227)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Lærerstandens Brandforsikring er det sammen som FDM forsikring hvor jeg vores Freelander 1,8 på hvide plader til kr. 5.243.

De har ikke nogle forbehold for terrænkørsel, men jeg har ikke spurgt direkte om hvad de vil dække...

Vores 90" V8 er i klubbens forsikring da den fortrinsvis bruges til terrænkørsel, og jeg vil være sikker på dækning.


MVH Asger Jørnow
92262: sv: sv: sv: Billigere forsikring (11-01-2010 11:13:16) (svar på 92234)
Peter Horup #8407, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.181.32.133)
Hej Asger

Jeg har netop meldt mig ind i lærerstandens og har fået dette på mail:
"Jeg kan bekræfte, at I beregningen af vores forsikringspræmie har vi taget højde for, at bilen kan bruges - og dermed er dækket - til kørsel i terræn, herunder arrangementer i Land Rover Klubben."
Ciat: Henrik Hansen, Lærerstandens Brandforsikring.

Men nu er det jo ikke alle der kan blive kunde hos LB...

Mvh
Peter
92264: sv: sv: sv: Billigere forsikring (11-01-2010 11:26:21) (svar på 92234)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Der er efter min mening (og også min nye forsikrings) lige så mange forbehold i klubbens terrændækning, som der er i de fleste andre forsikringer.

Da jeg havde en forsikringssælger ude for at få styr på mine nye forsikringer efter Trekroner ikke længere ville have mig, bad han også om lov til at give tilbud på en helt ny forsikringsordning for DLRK. Det forelagde jeg forsikrings udvalget som meldte følgende tilbage:

Her er hvad jeg fik af svar fra udvalget:
"Så stor en aftale laves ikke med en assurandør, og det er en landsråds beslutning om vi skal have flere selskaber."

Det er en enorm åbenhed for forbedringer af medlemmernes forsikring, jeg ser i det svar. Til orientering skal siges at sælgeren rent faktisk har clearet det med sit bagland. Det kan være jeg stille et forslag til landsrådet.

MVH Jakob E S
92268: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (11-01-2010 12:50:50) (svar på 92264)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.48)
Hej Jakob.
Det var vel strengt taget det som forsikringsudvalget foreslog dig.
Hvis du indsender et forslagt til Landsrådet, så har HB og forsikringsudvalget, jo endda muligheden for at invitere repræsentanten fra det aktuelle selskab til lørdagens tam tam.
Det er sikkert mange spørgsmål Landsrådet gerne ville have afklaret, med et evt. nyt selskab.
Samtidig vil der være en del vidner, og et referat fra de aftaler der bliver indgået, det kan måske bruges senere hvis det nye selskab, ligesom Trekroner skulle løbe fra de aftaler de har indgået med klubben.
Venlig hilsen
Hartley
Forhenværende indbetaler til klubbens ordning gennem 24 år.
92289: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (11-01-2010 22:12:48) (svar på 92268)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.243.173.191)
Hej Hartley.

Ja.

MVH Jakob E S - tidligere tilfreds kunde i klubordningen siden jeg købte min bil.
92292: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 08:16:08) (svar på 92268)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.31.10)
Det er muligt at det er landsrådet der beslutter om man skal lave en ny ordning med et andet forsikringsselskab. Men derfor gør der jo ikke noget at man har lavet lidt hjemarbejde inden.

Eksempelvis, på forhånd, at forhørt sig om priser og betingelser, som så kunne forelægges landsrådet. Oplysningerne kunne endda måske gives før, så deltagerne til landsrådet havde mulighed for at møde op - forberedte. Og så stille brugbare spørgsmål til en repræsentant for selskabet.

Hvorfor skulle en assurandør ikke kunne lave sådan en aftale. Jeg føler mig overbevist af, at nogle erhvervsassurandører laver aftaler med et enkelt firma - der er større end den pakke DlRK trods alt har.
92293: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 08:32:45) (svar på 92292)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.166.45.238)

Hej Jacob

Hvor er det fedt at se noget initiativ, godt gået - bare klø på.

Til forsikringsudvalget kan jeg kun sige:
I burde skamme jer
Magen til respektløst svar til et medlem der udviser eget initiativ, skal man da lede længe efter.

Generelt til alle medlemmer specielt bestyrelse og udvalgsmedlemmer, når et medlem kommer med et input, så hjælp vedkommende, det kunne jo være at han eller hun har den helt rigtige kontakt eller indgangsvinkel, til at få løst en opgave.

Som jeg hørte fra en etbenet mand den anden dag:
"Man har to valg til et problem/opgave, man kan vælge den positive tilgang, eller man kan vælge den negative tilgang"

Tænk over det næste gang du får et problem/opgave. Forsikringsudvalget kom vist til at vælge den negative......

Hilsen
Peter Struntze
(der glæder sig til at kunne få en forsikring der reelt vil dække, også ombygget biler :-))
92298: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 11:02:47) (svar på 92292)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.240.28)
Citat:
Hvorfor skulle en assurandør ikke kunne lave sådan en aftale. Jeg føler mig overbevist af, at nogle erhvervsassurandører laver aftaler med et enkelt firma - der er større end den pakke DlRK trods alt har.
Citat slut.

Fordi assurandøreres status i selskaberne ikke rækker til større aftaler, hvor noget politik også spiller ind.
Store firmaaftaler er heller ikke noget, en assurandør egenhændigt tager stilling til.

Som jeg tidligere har skrevet, har jeg tilbragt 100vis af timer med at udarbejde oplæg, med flere års fine og positive statistikker, dokumentationer for samme, benyttede arbejdsgange, oplæg til fremtidige afprøvede arbejdsgange og politikker osv osv.
Men alt sammen 100% forgæves. Jeg mener at jeg har et par sager liggende, som er 4-5 år gamle og hvor assurandøren lige skal vende tilbage, når han har haft den sidste drøftelse med sin direktion. Et par stykker er afsluttet med, at direktionen kunne ikke se at ordningen passede til selskabets struktur, målgruppe og politik iøvrigt.

Alle assurandørerne har været utrolig engagerede og har også lagt et voldsomt arbejde i projektet, men igen, helt og aldeles spildt. Det skal bemærkes at flere af disse finke assurandørere har været vældig frustrerede, skamfulde og overraskede over det sølle resultat.

Vil man forhandle seriøst, skal man have fat i en ka'l meget langt oppe i hierakiet.
En snak med en flink assurandør, der siger: "det kunne da være meget interessant, lad mig se noget mere materiale!" er starten på et langt og værdiløst forløb. Selv mangeårigt ansatte assurandørere har utrolig lille, til ingen grænsende, bemyndigelse.

Sådanne løse betragtninger, må man ikke forlange at forsikringsudvalget skal beskæftige sig med, hvis ellers han/de har andre opgaver her i tilværelsen.

Inden man begynder på nogen forhandling, skal man også lige undersøge om de selskaber man forhandler med hænger sammen på en eller anden sær måde i kulissen.
Lad mig gentage, at forsikringsselskaber hader alt, hvad der ikke er mainstream og standard med standard mennesker, der lever en standard tilværelse, der kan puttes ind i et fortrykt standardskema fra fødsel til død.

mvh
Knud

92311: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 12:57:37) (svar på 92298)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Knud.

Sikke dog en positivitet du lægger for dagen:-)

Nu har jeg ikke kontakt til andet end en assurandør, der meddeler mig at han har sit bagland med sig. Han ikke sagt at de vil; men de vil gerne kigge på det. det er en start.
Sådan som du siger det, ser det ud til at dette projekt kræver at vi finder en direktør i et forsikringsselskab, der selv er Land Rover entusiast.

Mit problem med projektet er, at jeg ikke ved nok om klubbens forhold til at tage dialogen selvom jeg gerne vil, og Formanden for forsikringsudvalget vil ikke. Derfor kan forarbejdet forud for en landsrådsbeslutning ikke blive lavet. Måske jeg skal spørge klubbens formand om han vil.

Jeg er også ved at undersøge en anden forsikringsordning, der normalt kræver, at man er medlem af visse organisationer, om vi måske kan komme ind hos dem under lempeligere krav, men det er der måske også uvilje imod?

En ting står helt fast - Trekroners ordning er værdiløs når en elitebillist bosat i landzone med en Defender fra 1996 skal betale 14500 om året, selvom alle husstandens forsikringer var samlet i selskabet, og de fik næsten 30k om året før den senste stigning. Og det er ikke på grund af misbrug af forsikringen.

Med venlig hilsen,

Jakob E S - der håber på at nogen i klubben er i stand til og gider give dette projekt en chance.
92312: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 14:00:06) (svar på 92311)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.240.28)
Hej Jakob
Positiv eller ej, så fremlægger jeg blot mine erfaringer, lidt for at "redde" klubbens forsikringsansvarlige fra at blive skældt hæder og ære fra pga. svigtende resultater.

Men du har ret, det bedste ville være, som du skriver, at få et medlem ind i direktionen i et forsikringsselskab. Det er nok den letteste måde! :-))

Jeg er helt enig med dig ift Trekroner. Jeg har også forsøgt mig der et par gange, men det var nogle særprægede oplevelser, der absolut ikke førte til noget brugbart.
Jeg har så galt været meget langt inde i forhandlinger med dem på direktionsniveau om en større aftale, men det var også en besynderlig og surrealistisk affære.
Trekroner er også aktive mht. forsikring af campingvogne, hvor man også bilder sig ind at have en monopolsituation. Det har man heldigvis ikke.

Det ville da være herligt om nogen kunne løfte opgaven med at lave en ny ordning, men jeg tror(ved) at der er megen udveksling af oplysninger mellem selskaberne, hvor man "freder" aftaler.
Jeg har absolut ikke evnerne til denne opgave, men som tidligere beskrevet, vil jeg gerne bidrage med de erfaringer, jeg har på området.

mvh
Knud
92317: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 15:32:10) (svar på 92312)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Knud.

Jeg synes da bestemt at man kan kalde det svigtende resultater, det der skete i november. Jeg er mig bekendt ikke den eneste der fik betragtelige stigninger på min forsikring.
Det når at koste mig over 500kr bare i januar måned før jeg kan nå at skifte selskab.

Det kan også være jeg bare skal stikke piben ind, og glæde mig over at jeg selv har fundet et selskab, der kan give mig nogle rimelige betingelser.
Så kan jeg i stedet bruge min tid og energi på at skrue bil og lave terrænarrangementer i klubben. Det er fedt at initiativ bliver så fedt modtaget. Man er nødt til at handle for at opnå noget. Et godt eksempel på dette, er at priserne for terrænleje igen er nede på et acceptabelt niveau.

MVH Jakob E S
92318: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 16:14:32) (svar på 92317)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.240.28)
Hej Jakob.

Du behøver da ikke at stikke nogen pibe ind, men gå da videre med den gode forsikringsmand. Meget kan jo være ændret siden jeg tog mine kampe med selskaberne. Den ene som den anden af os kan jo så fint prøve lykken! :-)

Her er mine tal, fra Codan på min RRC 1986 tdi:
Jeg giver 4300 kr. med kasko med 5700 i selvrisiko. Denne præmie er efter rabat via Ensomme Gamles Værn 10%. Hvis jeg ellers kan nære mig for skader på huse og biler får jeg en årsbonus på 5%.
Der er sikkert ikke nogen dækning ved kap- og racekørsel i terræn.

Der er sikkert hurtigt nogle flere som kan komme med tal til den fortsatte undersøgelse.

Bussen fra 1981 har jeg veteranforsikret i Alm Brand/Nordisk Veteran til 3-4000 kr. men med kørselsbegrænsninger.

mvh
Knud
92313: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 14:00:25) (svar på 92311)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.36.115)
Hej Jakob,

Det er da bare at kaste dig ud i det - med al din positivtet :o)

Det kræver ikke så meget viden om klubben/forholdene, så længe du naturligvis ikke forpligter klubben til noget.

Bare få ham til at komme med 10 priseksempler på udvalgte køretøjer. Du kan nævne for ham at prisen på en RRC/90/110/Defender (herunder busser) nok ikke skal over kr. 6.000 med kasko og en selvrisiko svarende til det, før end det er interessant.

Sæt ham i udsigt til adgangen til alle medlemmer og deres mulige forsikringer.

Så kan kan teste den på baglandet. Kommer han tilbage med klare meldinger og fornuftige rammer/vilkår - så er der noget at arbejde videre med.

mvh

Lars
92294: sv: sv: Billigere forsikring (12-01-2010 08:51:25) (svar på 92227)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej
Vi giver det samme (godt 6000 kr. med kasko og vejhjælp) for vores 110 Defender bus fra 2001 i Kbh K. Jeg har før anbefalet LB til LR folket - men jeg kender ikke optagelseskravet.

Husk at få det på skrift hvis "nogen" lover jer noget vedr. dækning.

Vink & blink