tilbage

Land Rover Forum  

Index
9327: Død Range Rover (18-05-2003 02:39:48)
Ulrik Birkjær #6338, reg. njy (medlem) (ip-adr: 212.10.139.14)
Min RR EFi fra ´91 er gået helt død! Det startede med en meget ujævn tomgangen. Efter at have fået målt de forskellige komponenter igennem uden der blev fundet fejl, skiftede jeg forkæde m.v. i håb om at afhjælpe problemet. Dette hjalp ikke på tomgangen hvorfor jeg sendte selve ECUén til eftersyn. Den kom retur med besked om at der var fundet uregelmæssigheder i impulserne til dyserne og det var rettet. Den blev monteret, men da jeg ville starte var der ikke antydning af antændelse i motoren. Mistanken faldt naturligvis på ECUén, men der blev sprøjtet masser af benzin ind! Da tændrørene gnistrer fint undrede det mig noget at der ikke var nogen reaktion, jeg mener: brændstof + gnist = antændelse, men der skete intet!
Da jeg pga. den dårlige tomgang ikke fik stillet tændingen efter skift af forkæde, antog jeg at dette kunne være problemet. Jeg har nu foretaget adskillige forsøg med tændingsindstilling men kun med meget begrænset reaktion.
Som sagt tilføres der rigeligt benzin, så for ikke at drukne motoren under forsøgene valgte jeg på et tidspunkt at afbryde fuelpumpen. I stedet har jeg anvendt startspray direkte ind i plenumkammeret. Dette har også været stort set resultatløst, bortset fra at det endte med at antænde i plenumkammeret.
Nu er jeg løbet tør for ideer, så forslag, gode råd eller bare inspiration er meget velkommen.

På forhånd tak.

Ulrik
Index
9328: sv: Død Range Rover (18-05-2003 08:43:05) (svar på 9327)
Finn Otto (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.47.141.223)
hej Ulrik, grin bare men jeg prøvede engang på knallert at skulle løbe 500m med den før den startede, jeg rodede med tænding for der var fin gnist når tændrøret var ude, men efter skift af tændrør startede den som en mis, så dette er ment som inspiration.
de roverligste hilsner

Finn Otto #5600 reg.ssj
Index
9333: sv: sv: Død Range Rover (18-05-2003 16:38:59) (svar på 9328)
Anders Nissen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.246.107)
Uden at lave grin, har du så tjekket at der er det rigtige brændstof i tanken?

Har nemlig oplevet en gang at der var en ukendt låner af firmabilen, der havde hældt noget diesel på. Lidt dumt på en næsten tom tank i en V8...
Index
9335: sv: sv: sv: Død Range Rover (18-05-2003 17:30:20) (svar på 9333)
Ulrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.139.14)
Ja, jeg er efterhånden blevet så desperat at selv så basale ting er blevet afprøvet og benzinen er god nok!
Index
9363: sv: sv: sv: sv: Død Range Rover (20-05-2003 17:17:05) (svar på 9335)
Anette & Emil P. Frederiksen #5355, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.198.21.27)
Hej
Finn´s svar med at udskifte tændrør er ikke helt dum. Der kan godt være så lidt "POWER" i tændsystemet at det ikke kan trække en gnist med energi nok i. Prøv med at udskifte tændspolen evt. lån en eller find en fra en anden bil. Rengør strømfordeler "de 8 poler i toppen" rengør rotor i strømfordeleren. finaly tjeck tændkabler, forøvrigt kan der være byttet om på rækkefølgen på tændkablerne??? i så fald er det problemet. Jeg kender ikke V8 benzin motoren men kan det evt. lade sig gøre at dreje strømfordeler dækslet ½ omgang ???
Index
9336: sv: Død Range Rover (18-05-2003 18:02:59) (svar på 9327)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.48)
Er der i det hele taget kompression på motoren... ???
Index
9339: sv: sv: Død Range Rover (18-05-2003 18:23:07) (svar på 9336)
Ulrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.139.14)
Ja, kompessionen er kontroleret for nylig og fundet i orden. Der virkede heller ikke til at være problemer sidst bilen kørte!
Index
9385: sv: Død Range Rover (22-05-2003 16:57:19) (svar på 9327)
Benny (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.230.243)
Fjern ventildækslerne og kontroller hvor meget ventilerne åber, en nedslidt knastaksel er ikke et helt ukendt problem. En kompressionsprøve vil ikke vise fejlen.