94196:
sv: sv: sv: sv: Rangerover Classic Automatgear problem (17-02-2010 08:40:57) (svar på
94194)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 95.209.228.252)
Nu tror jeg så slet ikke på, at den forbliver i lock-up ved øget belastning, selv om farten er over 80 km/t.
De biler jeg har kørt i med ZF lock-up tomater, har alle vippet ud, f.eks. op ad stigninger og anden øget belastning. Det foregår ofte så umærkeligt, at de fleste slet ikke mærker det.
Når olien en ren og klar, tror jeg ikke på, at der er noget, der skrider. Hvis noget skrider eller glider, bliver olien meget hurtigt brun og senere sort, hvorefter man kan begynde at lægge lidt til side af husholdningspengene.
Jeg husker ikke om man selv kan øge linietrykket på en ZF, men er det muligt, vil det forsinke opskiftet til lock up og sikre at den bliver der lidt længere, hvis det føles som et problem. Men hvis olien forbliver ren og klar, ville jeg ikke bekymre mig om det.
mvh
Knud