Forskellen er at Lightweighten ikke har de "brede skuldre" som serie 2-3 og 4 bilerne har. Ud over det er de endnu et par centimeter smallere målt på toppen af ladet.
Du kan godt bruge en civil hardtop men den gaber så ca 1 cm ud over begge sider. Foran ikke noget problem da siderne sagtens flexer ind. Lidt mere bøvlet bagtil men det kan absolut lade sig gøre. Jeg havde det på min 1. Lightweight. Truck-cab passer sikkert også på med lidt snilde. Soft-top og stænger dertil er som de civile. Stikalslerne har 24 stråler.
Danske og Hollandske (og sikkert andre)biler har samme aksler som de civile mens de Engelske (de tidlige ihvertfald) Har specielle Lightweight aksler der er smallere end de civile. Det var for at få plads til 2 Lightweights side om side i de gamle transportfly, Argosy!
Fjedrene har vist nok et par lag mindre men jeg er ikke sikker! De civile passer find på, specielt parabolske er folk meget glade for!