tilbage

Land Rover Forum  

Index
94699: Spørgsmål vedr. taksator (25-02-2010 16:33:18)
Madsen Bo Visholm #7515, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.91.110.213)
Hej!

Vi gjorde vores livs køb for ca.14 dage siden. Vi havde en købsannonce i roverbørsen og en meget flink mand fra hovedstaden tilbød os en flot fem dørs RRC på hvideplader fra 86 for en meget fair pris. Vi slog til med det samme og min far og jeg hentede den 2dage efter. Bilen holdt nærmest ikke stille i den efterfølgende uge og alt var fryd og gamme.

Men på vej hjem fra motorkontoret ville skæbnen at vi kørte galt og bilen landede på hovedet med hele familien i, ud over forskrækkelsen slap vi alle uden en skramme.

Jeg talte med taksatoren. Vi aftalte at tales ved i morgen formiddag, hvor han efterfølgende ha' sendt registreringsattesten og slutsedlen.

Her er spørgsmålet i alt dette, kan man nægte at oplyse købssummen. Det er på ingen måde for at score kassen, men vi finder aldrig en tilsvarende bil til de penge og i princippet er det vel netop hvad forsikringen er til; at få en tilsvarende bil.

Jeg kan ikke engang finde en tre dørs, gulpladebil for hvad vi gav.

Som sagt vil vi ikke snyde nogen, men vi kan kun læse i policen at man har krav på en nogenlunde tilsvarende bil.
Med udvalget er RRC'ere til salg gør det jo det også meget svært for taksatoren.

Er der nogen derude, som har forstand på dette?

mvh Bo Madsen
PS hvorfor kan man ikke markere 'kun for medlemmer'
Index
94708: sv: Spørgsmål vedr. taksator (25-02-2010 17:20:07) (svar på 94699)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.129.98)
Hej Bo

Du skal principielt ikke fremsende slutsedlen til taksator. Han skal have registreringsattesten, hvis bilen skal totalskades, og det kan jeg næsten høre må være tilfældet. Du skal have en erstatning, som gør dig i stand til at anskaffe en tilsvarende bil, og det forhold, at du har gjort et godt køb, som du måske ikke kan gøre igen, medfører ikke at erstatningen skal nedsættes. Men på den anden side kan du måske stadig godt gøre gode køb af RRC V8 på hvide plader, hvis du altså kan finde dem, og det bør også afspejle sig i erstatningen. Erstatningen skal også afspejle, hvis din bil er i væsentlig bedre stand end gennemsnittet, og det vil en erfaren taksator jo kunne se.

Jeg hører faktisk til dem der - ovenikøbet flere gange - har fået væsentlig mere i erstatning end jeg har givet for bilen, endda uden diskusioner. Og min erfaring i de situationer er at det kan være en rigtig god ting at få bilen gjort op på et mærkeværksted, som kender de "rigtige" priser både på delene og på bilerne. Det gælder også selvom det ikke er "specialbiler" som vores.

Ligeledes bør du selv undersøge markedet, så du ved hvad der til salg af sammenlignelige biler, og i den forbindelse skal man selvfølgelig også være loyal i sammenligningen og ikke bare tage de dyreste, ligesom taksatoren ikke bare skal tage de billigste. Men nu er der jo nok ikke noget stort felt at sammenligne i blandt i din konkrete situation.

MVH
Lars Ellegaard
3926 NSJ.
Index
94718: sv: sv: Spørgsmål vedr. taksator (25-02-2010 18:10:39) (svar på 94708)
Madsen Bo Visholm #7515, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.91.110.213)
Hej Lars.

Tak for svaret.

Det er det største problem, at finde et sammenlignings grundlag. Jeg kan kun finde fire til salg i Danmark, ingen så gamle og kun en i et realistisk prisleje.

Men du har en pointe i at jeg skulle ha' en bilen til et Land Rover værksted og ikke det lokale. Det er vist for sent.

Nu må jeg efter bedste evne prøve at holde min købspris hen i det uvisse... i det mindste så længe som muligt.

Håber at finde en ny god Land Rover, det kommer nok en købs annonce snart.

mvh Bo
Index
94732: sv: sv: sv: Spørgsmål vedr. taksator (25-02-2010 19:14:18) (svar på 94718)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.81.141)
Hej

Har du set den sorte 3,9 RRC på hvide plader på DBA? Den ser ok ud.

Held og lykke
Index
94743: sv: Spørgsmål vedr. taksator (25-02-2010 20:50:53) (svar på 94699)
Thomas Kudsk Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.133.38)
Hej,

Surt show:-(

Har selv en magen til. Prismæssigt ligger de vel p.t. nogenlunde som denne her, dvs. ca. 45-50 tkr.

http://www.dba.dk/rover-3500-aut-4x4-5-doers/id-64411996/

Jeg har også udelukkende haft positive oplevelser ifm. taksering.

Mvh
Thomas
Index
94761: sv: sv: Spørgsmål vedr. taksator (26-02-2010 08:09:26) (svar på 94743)
Madsen Bo Visholm #7515, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.62.123.16)
Hej!

Den havde jeg ikke set! Det er nemlig en realistisk og fornuftig pris som jeg selv vil give. Så er det bare at vente på samtalen.

Jeg giver en slut melding.


mvh Bo
Index
94767: sv: sv: sv: Spørgsmål vedr. taksator (26-02-2010 10:25:52) (svar på 94761)
Madsen Bo Visholm #7515, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.62.123.16)
Hej.

Nå nu har jeg talt med taksatoren, han startede på 30k og fortalte at han kunne se at der var helt op til en '99 som er solgt for 49.500,- (men den var jo solgt så jeg kunne ikke købe den;-) det lød ellers som en god handel)

Nå, men det sluttede i 37k og jeg måtte afmontere mit spil.

Hvis der er en der ude som har en RRC til salg for ca. det kan de finde en køber på roverbørsen.

mvh Bo

Som er spændt, hvor let det er at afmontere et skjult spil.
Index
94818: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål vedr. taksator (26-02-2010 20:08:00) (svar på 94767)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.145.245.221)
Hej Bo
Så var det din krøllede Range Rover der stod nede ved den lokale mekaniker.Jeg kiggede længe på spillet.Det skal du så selv bruge.Held og lykke med jagten på den nye bil.Min egen 101 er heldigvis køreklar igen.
101 Fc ambulance hilsen Niels