tilbage

Land Rover Forum  

Index
9496: tdi i SIII (29-05-2003 17:24:56)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.6.88)
jeg har læst i et nummer af Land Rover Owner International at man kan lægge en tdi motor i en Serie III.
Er der nogle der ved noget om dette for jeg syntes at det lyder utroligt. (er motor rummet ikke for lille)

Men hvis der er nogle der ved noget om detter eventuelt nogle internet adresser så kunne jeg godt tænke mig at se det...

Jeg undre mig. /Rasmus
Index
9498: sv: tdi i SIII (29-05-2003 18:29:32) (svar på 9496)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.131.56)
Index
9499: sv: sv: tdi i SIII (29-05-2003 19:18:54) (svar på 9498)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Hej Rasmus, hvis du tager derover (Warren ligger lige nord for Detroit) så giv mig et ring så tar´jeg med, og så kan du købe min 300 Tdi-motor og så får jeg lagt en 2.8 Power Stroke i min 300 Tdi´er - Eastcoast Rover ka´bare det der (-:
mvh. Michael
Index
9501: sv: sv: sv: tdi i SIII (30-05-2003 09:45:40) (svar på 9499)
Christian Rein (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.203.126)
Spørg evt. Keld fra ToHuse Auto han har en 200Tdi´er i sin gamle serie2A.

Mvh. Christian Rein
Index
9504: sv: sv: tdi i SIII (31-05-2003 09:46:12) (svar på 9498)
Jakob Schnell #3738, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.164.126)
Ja det er en rigtigt interessant side at East Coast Rovers har - Der kan man hurtigt få nogle timer til at gå.
Det er som Christian skriver i et andet indlæg gjort. Men på ECR's hjemmeside om transplantationen som de laver er nogle interessante forudsætninger, som gør prjektet noget mere problematisk her hjemme.
De forudsætter at man bruger en R380 5 trins gearkasse, da de ikke mener at serie kassen kan holde til tdi motorens moment. Dette medfører igen at de benytter et skruefjeder chassis med 90/110/RR aksler! pga. det permanente 4-hjulstræk.
Sidst pointerer de nogle problemer vedr. turbo'ens placering og styrehuset i en Serie bil hvilket betyder at man skal have styrehuset fra en 90/110/RR.
Jeg tror at deres 'model' bliver svær og sikkert også dyr at få på gaden i DK.
To Huse har sikkert en bedre løsning - som iøvrigt kunne være sjov at høre mere om.
Mvh
Jakob Schnell
Index
9531: sv: tdi i SIII (03-06-2003 20:47:38) (svar på 9496)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.130)
Rasmus, det lyder altid meget besnærende med flere hestekræfter under hjelmen og flere medlemmer har fået disse ved at sætte stærkere motoren af LR-fabrikat eller fremmedlegemer af forskelligartet herkomst. En 300 tdi er en meget voldsom løsning og der bliver fyldt godt op i motorrummet; det samme gælder ved brug af en 200 tdi. Bedre går det med hhv 2,5 og 2,5 td. Disse varianter passer også bedre til bilens bremseevner, for alt andet lige er bremserne ikke de stærkeste. En Seriebil er nu engang en konstruktion fra 50'erne med al de fordele og ulemper det nu indebærer... Personlig ville jeg gerne lægge en 2,5 td med 85 hk samt en Ashcroft-modiciferet seriegearkasse med højere gearing i transferdelen i min gode gamle 109" STW. Glad sponsor efterlyses...