96284:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (02-04-2010 09:55:11) (svar på
96278)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 95.209.238.12)
Jeg må bestemt støtte Oles betragtninger mht restaureringer i England.
Jeg har set rigtig mange eksempler på folk, der har købt eller fået restaureret biler i England, og for den sags skyld også USA, og har set næsten identisk så mange mennesker være rigtig meget skuffede.
Det er virkelig meget sjældent, at resultatet på nogen måde har levet op til det lovede.
En nyrenoveret motor i en englænders termonologi, kan så rigtig fint dække over en motor, der lige har fået med en damprenser og så en gang malingspladder ud over det hele, så den ser fin ud på overfladen. Inde under den fine, nye maling, kan der fint sidde kølerslanger og tændrør med årtier på bagen.
Det typiske med biler fra England er, at man har fokuseret meget på et enkelt område, f.eks. interiøret, som man så har gennemfotograferet og sender billeder af dette ud til den forventningsfulde kunde, der så drager konklusionen, at sådan er det hele sikkert, medens man behændigt undgår billeder af den med popnitter sammensatte chassisramme.
Jeg kan skrive sørgelige bøger om mine særprægede oplevelser med disse iøvrigt meget hyggelige engelskmænd.
Hvis jeg skulle købe bil i England, ville jeg helt bestemt kun købe uistandsatte køretøjer, som står som de er i brugt stand uden smukkeseringer.
Der findes i England en masse fine, uistandsatte biler, når vi bevæger os i segmentet over almindelige brugsbiler, som så også koster kassen, men husk at det er RHD, som er meget svært omsættelige her på kontinentet.
mvh
Knud