DANSK LAND-ROVER KLUB's HOVEDSIDE
Nordjylland
Vestjylland
Østjylland
Midtjylland
Sønderjylland
Fyn
Nordvestsjælland
Nordsjælland
Østsjælland
Sydsjælland
Lolland-Falster
Bornholm
Land Rover Forum
Index
97388:
Der var problemet
(29-04-2010 22:31:49)
Anders Byager #7465, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 85.24.14.68
)
Et stk. forhenværende ventil.
Skal skifte ventiler, og har købt nye ved Paddock sammen med nye fjedre.
De nye fjedre er enkelte hvor de gamle er dobbelte.
Hvilke er de rigtige.
Besvar dette indlæg
Link til dette indlæg:
https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/97388
Index
97403:
sv: Der var problemet
(30-04-2010 14:40:42) (svar på
97388
)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr:
79.138.255.208
)
Diesel I presume? Tidlige dieseler har doppelfjeder indtil
200TDI; omvendt med V8 3.5L. her havde tidlige enkeltfjedre. Om de så har sendt som til 200TDI ell. inderfjeder er i restordre? I princippet kan enkeltfjeder monteres dersom de passer; at ventiler vil svømme, dvs. ikke nå at lukke i tide grundet høje omdrejninger er jo lidt science-fiction med en LRmotor.
Derimod vil der jo ikke skulle bruges så mange kræfter til
at åbne ventiler; dermed flere til at drive bilen.
Besvar dette indlæg
Link til dette indlæg:
https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/97403
Index
97414:
sv: sv: Der var problemet
(30-04-2010 17:12:47) (svar på
97403
)
Anders Byager #7465, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 85.24.14.68
)
Nej det er en 2 1/4 bensiner fra '73.
Det med høje ondrejninger har jeg ikke prøvet endnu.
Besvar dette indlæg
Link til dette indlæg:
https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/97414