tilbage

Land Rover Forum  

Index
9733: Køb af Landrover / Rangerover (24-06-2003 14:22:11)
Michael Stilling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.66.152)
Vi overvejer at købe enten en Landrover Discovery eller Rangerover omkring årg. 96 i 2.5 diesel, vi har ikke før haft 4X4 biler og har heller ikke behovet for offroad endnu men det kan jo komme, men mere behov for en bil med meget plads.
Er der en eller flere der kan fortælle hvad man skal være opmærksomme på ved disse biler og hvilken en af dem man bør vælge, mit indtryk er at Disvovery er den mere grove version, hvor range roveren er lidt bløderer, men måske også mindre holdbar, vi kommer fra BMW (fortsætter i øvrigt med det. hvad kører sådan en fyr på litteren og hvordan er de som familiebil til en familie der også vil bruge bilen til lidt sjov på sigt ? Håber der er nogen der kan hjælpe lidt, måske nyt medlem.
Index
9741: sv: Køb af Landrover / Rangerover (25-06-2003 07:40:46) (svar på 9733)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.226)
Såvel Discovery som Range Rover er udmærkede biler mht familien, arbejde og fritid. RR er topmodellen alskens udstyr, som også kan findes i D. RR er dyr, men dejlig, D. er vel mere til Jeres brug. En 1992 stationwagon med 300 tdi - diesel motor er fornylig blevet solgt for 65.000 DKK, men I bliver nød til at lure lidt på markedet for at finde den rette bil. Der er mulighed for, at medle sig ind iklubben uden at have en LR, bare klublivet og adgang til OASEN er årkontigentet værd !
Den årlige vægtafgift for hvide-plader biler ligger på ca. 10.000 DKK / diesel og ca 8.000 / benzin.
Index
9743: sv: sv: Køb af Landrover / Rangerover (25-06-2003 10:15:11) (svar på 9741)
Michael Stilling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.66.152)
Mange tak for svaret, Jeg har en forestilling om at D er mere en arbejdshest end RR og D måske er mere holdbar og ikke går så nemt i stykker. Men er RR ikke bygget af BMW komponenter i årgangene fra 96 og opefter ? instrumentbordet ligner mistenkeligt meget den forige 7 serie og så vidt jeg ved er rover en del af BMW Group.
Index
9752: sv: sv: sv: Køb af Landrover / Rangerover (25-06-2003 21:51:18) (svar på 9743)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.226)
Rover Group var en del af BMW, men blev solgt i to blokke til hhv Ford og Phoenix Group. Ford løb med LR - hurra for det - mens Phoenix har personvognsafdelingen. Mini forblev hos BMW. Siden købte BMW navnet og logo for Rolls Royce af Vickers Group, mens VW købte Rolls fabrikken og beholdt Bentley !
Range Rover er ikke bygget af BMW-komponenter, men der findes visse fælleskomponenter. Komfortforskellen mellem D og R kan sammenlignes med Rolls Royce og Volvo: det er i detaljerne forskellen ligger. Med bind for øjet vil du ikke kunne mærke forskellen, hvsi udstyrspakken i grove træk er de samme. der er lidt mere prestige i at trille rundt i en R og kun de færreste tager den med ud i det 'rigtige' terræn. R er en kostbar og raffineret vogn, som ingen sidestykke har. Min klare anbefaling til dig går helt klar i retning af, at du med D er ganske udmærket kørende. Selv Kongehuset har D foruden Defender, Freelander og en Stage One. Skal det være en D på hvide plader, så få dig en snak med Ole Meldgaard i Herning og hils fra mig. Han skaffer dig dine ønskebil fra udlandet. (gule plader selvfølgelig også)
Index
9993: sv: sv: sv: sv: Køb af Landrover / Rangerover (07-07-2003 15:23:39) (svar på 9752)
michael stilling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.66.152)
Ja, så skete det, jeg tog min kone med ud for at kigge røre køre i en landrover disco (har jeg lært man siger blandt kendere) hun var ikke så entusiastisk, men da hun havde været en tur med den og selv kørt den op af en forholdsvis fornuftig bakke, ja så har jeg ikke hørt på andet end landrover mig her og landrover mig der, her i morges lånte hun min BMW og så kom det lige pludselig fra hende, ja det er jo ikke som at køre landrover, så var det også lige ved at hun fik konfiskeret nøglerne, så nu må jeg ud og kigge på en Disco til fruen, jeg ringer nok til ham i Herning, jeg skal bruge den uden afgift, da jeg bor lige uden for københavn der hvor man ikke skal betale afgift altså sverige, men det kan hav vel også.
Index
9996: sv: sv: sv: sv: Køb af Landrover / Rangerover (07-07-2003 16:15:50) (svar på 9752)
michael stilling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.66.152)
Hvordan får man fat i Ole Melgaard i herning, er det en forhandler ?