tilbage

Land Rover Forum  

Index
97453: "chippe" en 109 (02-05-2010 08:56:41)
Christian Nauta #3975, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.93.34.226)
Hej forum
har en toenkvart liter benzin 109 med en ascroft gearkasse (højre gearet),motor er renoveret med det hele for 30.000 km siden, men den har altid i det setup været en anelse astmatisk, køre ofte med for mange (tunge) ting bag i, har nu taget toppen af og vil udskifte den med en stage 2 top, spørsmålet er om det er nok, kan jeg regne med en mærkbar forbedring, eller skal jeg nu jeg er i gang tænke på en anden knast, dobbelt karb. eller andet

Hilsen Nauta
Index
97455: sv: "chippe" en 109 (02-05-2010 08:59:40) (svar på 97453)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.189)
Få fat i Hartley, han har gjort operationen. Tror, han brugte en knast fra en dieselmaskine! Eller søg på indlæg af/med svar af Hartley
Index
97456: sv: sv: "chippe" en 109 (02-05-2010 09:05:18) (svar på 97455)
Christian Nauta #3975, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.93.34.226)
ok tak
Index
97458: sv: sv: sv: "chippe" en 109 (02-05-2010 10:33:06) (svar på 97456)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.103.2)
Hej Nauta, gamle mudderklirre. Der har været et godt indlæg engang i Oasen, hvor Bo Vestergård Fyhring skrev om netop det med Stage 2 top fra Turner. Skal prøve at stå på hovedet efter det derhjemme. Men hvis Bo læser det her kan han jo måske komme med mere.

Mvh
Mads
Index
97459: sv: sv: sv: sv: "chippe" en 109 (02-05-2010 11:04:10) (svar på 97458)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.189)
Så kan du også prøve, at gennemgå Oasen on line !
Index
97460: sv: "chippe" en 109 (02-05-2010 11:16:47) (svar på 97453)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Christian

Du må gerne ringe, jeg har lavet både Harleys gamle 2,25 om til en 2,5 og også Bo,s topstykke samt mit eget på "The Kitten" ( den Orange) mit nummer er 40465399


Med venlige rover hilsner

Ole Pedersen

SLROC
2591
Index
97471: sv: sv: "chippe" en 109 (02-05-2010 18:46:53) (svar på 97460)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
Hej Christian! Selvfølgelig får du en umiddelbar mærkbar virkning med en Turner St2. Dog ville resten af processen, carburettor, knast, og specielt en 2', eller 2.5' udstødning give næsten en fordobling af effekten!
Kompromis løsning er Turner St2, og større udstødning. Falder man over en bedre carburettor, og evt en bedre tændings system, så er den næsten hjemme,selvom at der er en del endnu som kan "hentes"!
Hilsen, David, med One-Ton Ex-Mil, Turner St2, og 2' Udstødning.(ca 100+ Hk, hvis jeg skal regne med hvordan den gammel kriger dame, suser oppe af de Norske fjell, med full last,750-1000Kg!)Side gevinst= ca 30% besparelse på brændstof.
Absolut en win/win situation.
Index
97486: sv: sv: sv: "chippe" en 109 (02-05-2010 22:04:34) (svar på 97471)
Christian Nauta #3975, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.93.34.226)
tak for de fine input jeg har nu noget at tænke over
Index
97515: sv: sv: sv: sv: "chippe" en 109 (03-05-2010 16:34:58) (svar på 97486)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Fandt det i Oasen nr 10 oktober 2002, en hyggelig lille artikel.

Mvh
Mads