sv: Køling - elektrisk ventilator? (30-07-2010 21:03:46)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Jeg forstår indgangsspørgsmålet således, at selve kølevandstemperaturen ikke er problemet, men selve motorens strålingsvarme.
Et forslag om, kun at benytte rent vand tilsat korrosionsbeskyttelse, vil derfor være ubrugelig.
Kenneth er ind på en tunnel, hvilket iøvrigt er en god løsning, idet luftstrømmen vil blive presset tættere på maskinen.
Da Minor var på tegnebrædtet, var der sikkert ingen ingeniør, som drømte om, at deres design på et tidspunkt ville blive brugt til andet end planlagt.
Da Mikaels bil er unikt, skal Minor designet i videst mulig omfang bibeholdes.
På langssiderne af motorhjelmen kunne der måske skæres hul til et sæt 'geller', som vi kender bl.a. fra us-biler.
Det burde kunne monteres på en måde, som tilgodeser det oprindelige design.
Hvis der findes en anden remskive til viskoseblæseren, kunne det overvejes, at montere sådan een. Altså en remskive, som giver hurtigere vingehastighed.
Udstødningen er sikkert dimenssioneret i forhold til maskinen ellers kan større afgangsrørsdimenssion give et bedre varmeaftræk.