sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fritrækning (09-01-2011 01:07:14)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl
hej Verner
Dine udtalelser undrer mig, specielt da det er fabrikkens anbefaling, men du ved sikkert bedre, specielt med den erfaring og det kendskab du har til de nye modeller, deres konstruktion, udstyr og specifikationer. Et kendskab du flere gange har luftet her på Forum og hvor jeg har bedt dig om dokumentation for dine påstande. Jeg og sikkert andre venter stadig.
Men selvfølgelig - Verner Danmark ved bedre end de der har konstrureret og grænsende til hærværk gennemtestet bilen, bl.a. også i voldsomme fritrækningsøvelser netop for at vide hvad grejet kan holde til.
Tja - brudstyrken i trækøjet er 1.7 gange bilens TOTALVÆGT (1.5 var en tastefejl - sorry), og du ved givet alt om ankerværdi, hvor meget belastning der reelt kan opbygges, friktion på det aktuelle underlag, den korrekte måde at trække en fastkørt fri på osv.
Tror du ikke fabrikken ved hvad de taler om når de anbefaler trækøjet???????
Desuden må det efterhånden også være gået op for dig at jeg ikke er ansat ved Land Rover Danmark, men udelukkende beskæftiger mig med Experience Centret, hvilket bl.a. også omfatter uddannelse i England i fritrækning, og heller ikke her er der nogen tvivl om hvad man skal anvende til fritrækning af en Freelander, en Discovery 3 og 4, Range Rover Sport og Range Rover, uanset hvor deres trækøjer er anbragt.
mvh
Ib 0219