Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fritrækning (15-01-2011 15:45:14)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl
Verner

Din opfattelse af Hill Descent Control, som er udviklet og patenteret af Land Rover, kan jeg ikke ændre ved, men jeg kan forsikre dig for at det virker ganske glimrende og overbevisende også i de større modeller end Freelander.

Men det kræver nok at man har mulighed for at gennemprøve systemet for at finde ud af hvor let og sikkert det fungerer og i hvilke situationer, måske specielt hvis man ikke har den store erfaring i terrænkørsel. Men selv når dette er tilfældet er der situationer hvor HDC giver større kontrol end 1. gear i lavt område.

Der er iøvrigt forskel på de systemer der sidder i Freelander og de øvrige modeller, men det ved du sikkert allerede ??

Lige nu hvor det er den rene is vi kører på er HDC også en god hjælp, idet 1. gear i lavt område giver en anelse for høj fart, specielt når vejen samtidig hælder lidt til siden.

Der er sikkert også en grund til at du i dag kan få tilsvarende systemer i de tyske 4x4 mærker og i et par af de japanske.

Når jeg beder om dokumentation skyldes det udelukkende at det du skriver ikke altid er i overensstemmelse med fakta, og det vil en eventuel erfaring ikke ændre ved. Fakta er fakta. Hvordan tror du vi andre lærer nyt om bilerne - ved at lytte, prøve, læse og lære fordi der altid vil være nogle der ved mere om bilerne end man selv gør. Man bliver aldrig for gammel til at lære nyt og ikke bare holde fast i det der var engang.

Kender udemærket de rally-modeller der blev lavet og som bl.a. blev brugt som forløbere/kontrolbiler af etaperne inden rallyet i den engelske rallyserie. Havde de deltaget ville de have været placeret hver gang imellem de 10. første. Har haft lejlighed til at prøve modellen for fuld udblæsning på Land Rover's "rest of world" testbane ved Gaydon. Gæt hvem der sidder i passagersædet :-) - billedet er iøvrigt brugt worldwide til forskellige ting.

mvh
Ib 0219

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "plejlstang"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.