Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Expeditionsbil (16-03-2011 19:53:04)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Hvis de rejsende ikke er af den langbenede jyske vikingertype, er en 110 HCPU et udmærket valg, idet ladet måler 2010 x 1670 mm.

Lægges en plade/pladesystem over ladet i rælingshøjde, får du masser af plads til r-tank, vandtank samt alt habengut, der skal låses væk. Ovenpå kan der så soves under presseningen!

Vil du sikre soveværelset, at du montere et gitter af samme type, som de kendte varerumsadskillelser er lavet af.

Superrejsevognen er naturligvis en 130": god plads i kabinen og masser af stuveplads på ladet. Afdækningen kunne måske forhøjes ca 30 cm. På toppen monteres et tagtelt.

Begge nævnte løsninger har den fordel, at du kan holde dig under 2100 mm totalhøjde med standard undervogn og 750x16 . Det kan betyde billigere færgeoverfart. Et tagtelt på toppen af en 110" giver en totalhøjde på ca. 2470 mm og øger luftmodstanden.

130" kræver større venderadius.

Kan ingen af de ovennævnte typer opfylde dine krav, er 110" HT den model, jeg vil foretrække, idet den kun har tre døre. Det øger sikkerheden.

Igen en sindrig inddelt pladeafdækning i rælingshøjde. Der kan indbygges ekstratanke og udvendige skabe foran og bag ved bagakslen, så du slipper for løse jerrycans og oliedunke etc etc pp. Markiser på begge sider. Sovepladsen vil være på ca 140 x 190 med mulighed for, at stikke fødderne ind over forsæderne.

Beklæd taget udfra med dørplade, så det kan benyttes som udkigsplatform.

Højeste punkt på min OneTen HT er en solcellesdreven marineudluftning, 2050 mm.

Kan du ikke have alt udstyr liggende under afdækningen, har du for meget med!

Hardtoppen er uden sideruder.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.