Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Halvdød 2,25 Diesel (03-06-2011 09:42:28)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
En 62 hk maskine presser dig ikke bagud i førersædet ved accelleration, ej heller ved mellemaccelleration.
Først bør du kontrollere, om speederen giver fuldt udsalg på indsprøjtningspumpen, så der opnåes det maks. omdrejningstal på 4.200.
Det kan du også afprøve på landevejen ved at accellerere op til 77 km/h i 3. gear. - Prøven udføres med driftsvarm maskine !!!!!!!! - Kan bilen komme op på denne hastighed - slidte motorer nok lidt mindre - opfyldes fabriksdata.
Ryger maskinen under accelleration, er dette ganske normalt og hvis den ligge lægger et røgslør ud ved højere hastigheder, er dette også fint.
Du kan plane topstykket ca. 3 mm eller købe et renoveret hos Turner Engineering.
Der hentes ikke den helt vilde effektforøgelse ved at montere anden indsugning/ andet luftfilter, men kan du give afgangsrøret/udstødningen en større diameter, vil der være mindre udblæsningsmodstand. Om dette vil være mærkbar/målbar, vil jeg dog sætte spørgsmålstegn ved.
Nye dyser er en god investering og er de over 60.000 km gamle, så skift dem.
I værste fald kan kæden være slidt eller slap. Motoren kan evt. ikke stå helt korrekt i tænding, men det giver din beskrivelse ikke indtryk af. Skal stå 15 grader før øvre dødpunkt.
Generelt vil jeg dog sige, at maskinen kører fint og du skal vel lige vænne dig til, at bilen tager den lidt mere med ro end du er vant til...
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bakgear"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.