Montering af LT77 og LT230 - hjælp! (05-06-2011 23:20:17)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl
Hej
Jeg har skiftet kobling på min 90" 200 TDI og jeg har brugt centreringsværktøj (kosteskaft).
Nu er problemet at vi er 2 mand der har rodet med at få gearkasserne på hele aftenen:-( Jeg har ikke skilt hoved og transfergeark. ad, så det er en stor tung klump...
Det lykkedes til sidst at få LT77 gearkassen så meget på plads, at jeg kunne skrue 4 ud af de 10 møtrikker på, men uanset hvad jeg har prøvet, så kan jeg ikke få gearkassen til at falde ordentlig på plads. Det ser ikke ud til at være nogen af boltene på svinghjulshuset der rammer på, så jeg kan ikke se andet end, at det må være højgearakslen fra gearkassen der ikke rammer ordentlig ved bøsningen i krumtappen. Det ser ud til at gearkassen sidder skævt i forhold til motoren. Men jeg begriber ikke hvorfor den ikke falder på plads når jeg næsten har halvdelen af møtrikkerne på.
Er der nogen der har et godt foreslag til hvordan jeg får mine gearkasser sat sammen med min motor igen? Og er der en god metode til at løfte gearkasserne op? Jeg har brugt en stor donkraft og en træpalle til at løfte med, men det har krævet flere træklodser for at få gearkassen til at ligge nogenlunde plant og det har mildt sagt drillet mig en del.
MVH Peter