sv: "ny" motor og drillende gearkasse (14-09-2011 11:40:23)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Hold your horses young man; en vibrator af Stuttgartslagsen
på 2.0L er kun på 55Hk. iflg DIN- Deutsche Industrie Normen.
Men så er det også 55 ærlige heste, hvor alt det overflødige fedt er skåret fra.
Har selv en 2.8l turbodiesel fra Daihatsu Rocky i en 110"
fra 1985. Med 88HK. holder man sig fint på dydens smalle sti mht. effektforøgelsesgrænsen på 20% i forhold til hvad bilen er typegodkendt til. Disse motorer er dog few-and-far-between
nu, men det er street-legal alternativer jo også; det skal dog siges torpedoplade skal modificeres lidt; derudover er der jo også div Peugeotmotorer. At den springer ud af gear skyldes slidte syncromesher, det er dog værd at undersøge om slid på de udvendige skiftemekanismer på gearkasse eller snavs
og andet forhindrer der kan sættes rigtigt i gear.