sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 00:26:18)
Philip Volmer Hansen #8150, reg. nvsj
Hej Verner,
Jeg synes som en del af de andre indlæg, også at det ligner et fint køretøj.
Spørgsmålet er selvfølgelig hvad medlemmer af denne klub skal have en glæde ved, til fælles:
- Et specifikt mærke.
- Biler som på tidspunktet for fabrikationen var noget af det mest
terrængående man kunne finde.
- Køretøjer som er de mest terrængående.
- En hybrid af ovenstående, som der samtidigt er et marked for i
forhold til lovgivning og signalværdi.
eller en femte mulighed som er en kombi af ovenstående kobineret med:
- ekstraudstyr som gør køretøjet ekstra terrængående, men som samtidigt
ikke gør at køretøjet ikke ligner noget som er for langt fra
udgangspunktet.
For 50 år siden var der mange flere dårlige veje, man kunne ikke lave elektroniske diff.spær, luftbælge og meget andet. Og i dag er det mere quads, omgearede traktorer eller bæltekøretøjer af en eller anden slags som tager prisen i en eller anden vagt defineret konkurrence.
Så jeg synes bare at vi skal glæde os over hvis "vores" mærke til hver en tid kan lave den indregisterbare personbil, der både kan være den mest terrængående, leve op til lovgivning om deformerbare zoner, udledning af skadelige stoffer og meget andet, kombineret med gode terrænegenskaber.
Om yderligere 50 år håber jeg at "rammen" og karossen af alu. frem for jern og et stort udbud af ekstraudstyr og måske muligheden for uafhængige el-motorer på hvert hjul gør at DC100, eller hvad den nu kommer til at hedde i produktion, gør at vi stadig kan glædes over en anakronisme.
Selvom den nyeste robot TGX-456 kan løbe op af bjerge og over moser dobbelt så stærkt som vores opdaterede anakronismer.
/Philip