Land Rover Forum

Svar på indlægget:

lidt af hvert ang. Range Rover 3,9 fra 1991 (12-11-2011 20:16:35)
Nikolai Norup
Hey Folks
Jeg har lige nogle hurtige Range Rover spørgsmål. Det er en RR 3,9efi, 2 dørs, fra 91 og jeg er nybagt RR ejer, så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med/holde den op imod. derfor:

1) Hvor meget lyser knapperne/kontakterne i kabinen? Jeg har lys mit instrumentbræt, højre side af ventilatorindstilling (hvor man kan bestemme hvor luften skal blæse henad), men ikke så meget i venstre side af samme panel.
Uret er der ikke lys i?
Af de 6 firkantede knapper til venstre(dvs th for rattet), hvoraf to er inaktive/blokeret; (der er tågelys, kabinelyskontakt, varme i for/bagrude kontakt) , er der lys i den til bagrudevarmen, men burde de ikke alle have lys i? Og er det i så fald nogenlunde lige til at skifte pærerne inde bagved?(flid, fedt og snyd tricks modtages gerne)

Gearvælgeren er der lys i og kabinelyset i loftet virker (men ikke i bagage rum, bør det lyse samtidig med kabinelyset?)

2) Ventilation. Jeg får varm luft ud ad blæserne til forruden og til fødderne, men dem i midten, altså lige ind i kabinen, kommer der kun kold luft ud af (og når man lukker for dem, kommer der kold luft ud omkring dem, så det næsten kan være hip som hap om de er åbne eller lukkede). Er det normalt, a la udluftningsklapperne under forruden på Defenderen? Eller er det meningen man skal kunne få varm luft ud af midterdysserne?

3) Varme i forrude/bagrude. Varmen i forruden fungerer tilsyneladende ikke, kan det skyldes at jeg har en revne i forruden, samt sten slag, eller burde der være lidt hul igennem alligevel?
Tilsyneladende er der el-gennemstrømning i bagruden, men knappen man trykker på for at aktivere det således at den lyser med hvidt i stedet for grønt, kan ikke holde sig selv "inde", den springer hele tiden ud, dvs tilbage til grønfarvet. Er det relæet inde bagved der er funky eller?

4) Der er en læk ved den bageste venstre aksel, således at fælgen fedtes ind. Jeg har ladet mig fortælle at det er en pakning der er utæt og det lyder jo plausibelt nok, men hvilken? Når jeg kigger i parts kataloget (RR86-93 parts catalog) under axles and suspension fiche 2 H7 (side 251) er der adskillige oil seals og washers (part nr 571718;FRC2349,571890, FRC2889, 571755 etc), et hurtigt kig hos fx rimmerbros ( http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID009323 ) ses det da også at man kan købe mange slags, men jeg gider ikke købe et helt sæt med lejer etc (99 pund!), hvis det blot er en lille snoldet pakning til 99 cents der er tale om. Hvad er den mest normale pakning der er utæt her? Dvs, hvilken pakning skal jeg investere i?

Det blev til en længere smøre! Fortsat god weekend til jer alle og på forhånd tak for hjælpen
Mvh
Nikolai
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "vippearm"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.